شناسهٔ خبر: 32586997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در حاشيه نشست با مجمع کارآفرينان مطرح شد

ارائه طرح شيوه واگذاري دارايي بانک‌ها در دولت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير امور اقتصادي و دارايي: وزارتخانه پيشنهادي را براي نحوه واگذاري و فروش دارايي‌هاي مازاد بانک‌هاي دولتي ارائه کرده که در جلسه چهارشنبه دولت مطرح مي شود.
به گزارش آريا، دژپسند امروز در حاشيه نشست با مجمع کارآفرينان در مصاحبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات در دست اجرا براي اصلاح نظام بانکي گفت همچنين شيوه نامه را براي اجراي بانکداري ديجيتال در کشور داديم که خيلي از روندها را اصلاح خواهد کرد.
وي درباره ادغام بانکهاي نظامي گفت اين کار در حال انجام است و قدم به قدم پيش مي رود و تاکنون به خوبي انجام شده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص زمان ارائه لايحه سي جي تي گفت اين لايحه در آستانه نهايي شدن است و تا خرداد از وزارت اقتصاد ارسال مي شود.
وي درباره زمان برگزاري جلسه هيئت واگذاري گفت جلسه آينده اين هيئت براي بررسي راهکارهاي عملي برون رفت از آسيب هاي فعلي دوشنبه آينده برگزار مي‌شود.
دژپسند در پاسخ به سوالي درباره وجود يارانه هاي پنهان گفت مديريت اين موضوع از جمله يارانه سوخت و انرژي بايد بگونه اي باشد که به رفاه جامعه به ويژه اقشار در دهک اول تا هفتم دچار آسيب نشود.
وي افزود از طرفي بنزين سرمايه کشور است و بايد از هدر رفت آن جلوگيري کنيم که بر همين اساس دولت در آستانه تصميم گيري نهايي در اين زمينه است.
وي با اشاره به نشست امروز با فعالان اقتصادي و کارآفرينان گفت در اين نشست موضوعاتي مثل ماليات بيمه بانک گمرک و سرمايه گذاري مطرح و موانع موجود بررسي شد و در خيلي از موارد از گذشته کارگروه مورد نظر تشکيل شده است.
وي افزود قرار شد براي توسعه بازار و تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي وزارت اقتصاد کمک کند و تاکيد بر اين بود تا کارگروهي براي تامين مالي بنگاه ها از طريق بازار سرمايه تشکيل شود.
وي وي با بيان اينکه از 40 ميليارد دلار صادرات فقط 10 ميليارد دلار تو چرخه اقتصاد بازگشته است گفت از طرفي بخش خصوصي بايد کمک کند تا ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد بلز گردد.
وي گفت موضوع ماليات بر ارزش افزوده نيز با تصويب نهايي در مجلس بخش قابل توجهي از مشکلات مربوط به آن حل خواهد شد.
وي درباره مسائل گمرکي افزود بازرگاناني که کارت طلايي دارند بايد در مدت 24 ساعت امور مربوط به گمرک آنها انجام شود.

نظر شما