شناسهٔ خبر: 32507784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استاندار لرستان:خسارت ساکنان حاشيه سيمره طبق قول وزير نيرو پرداخت مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان گفت: اولين و اساسي‌ترين مسئله ساکنان حاشيه سد سيمره اين است که طبق قول وزير نيرو و پيگيري‌هاي به عمل آمده خسارات وارده به اين مردم را جبران کنيم.

به گزارش روز جمعه ايرنا از روابط عمومي استانداري لرستان سيد موسي خادمي در حاشيه بازديد از مناطق سيل‌زده شهرستان کوهدشت از مذاکره با وزارت نيرو براي تعيين تکليف روستاهاي اطراف سد سيمره خبر داد و افزود: کوهدشت در حوادث اخير با دو نوع مسئله مواجه بود.
وي اظهار داشت: ر وجه اول اين شهرستان مانند ديگر مناطق استان درگير سيل بود و خسارات زيادي به آن وارد شد و تعدادي از منازل، اراضي کشاورزي و باغات در اين حادثه خسارت ديدند و مردم دچار مشکل شدند.
وي با بيان اينکه در يک ماه گذشته خسارت بالاي پلدختر بيشتر توجه را به اين شهرستان معطوف کرده بود تصريح کرد: امروز به همراه نماينده مردم در مجلس و امام جمعه اين شهرستان از مناطق کوهناني و طرهان بازديد کرديم و به طور قطع مسائل مربوط به سيل را پيگيري خواهيم کرد.
استاندار لرستان با تاکيد بر پيگيري مشکلات سيلزدگان کوهدشت گفت: ارزيابي خسارات منازل و اراضي کشاورزي انجام شده و برآورد صدمات وارده به زيرساخت‌ها نيز در حال پيگيري است و اميد مي رود دولت در اين حوزه نيز براي جبران بتواند منابع لازم را تامين کند.
خادمي ادامه داد:‌ موضوع خاصي که کوهدشت با آن درگير بوده روستاهاي اطراف سد سيمره است که به دليل افزايش تراز آبدر برخي موارد تا 50 درصد آنها به زير آب رفته‌ است.
وي اظهار داشت: هم‌اکنون افرادي که خانه‌شان زير آب رفته دچار مشکل شده‌اند بسياري از آنها درون چادر زندگي مي‌کنند و شبکه آب و برق و راه دسترسي‌شان قطع شده است.
وي تاکيد کرد: اين خسارات برآورد شده و هر چه سريع‌تر پرداخت‌ها آغاز مي‌شوند، اما جبران خسارت منازل تنها موضوع و هدف ما نيست چراکه اين افراد قشر مولدي هستند که بايد محل زيست مناسبي براي انها تامين کنيم.
استاندار لرستان با تاکيد بر اينکه جاده دسترسي اين افراد بايد تامين شود، افزود: همچنين موضوع بهداشت و درمان و آموزش آنان نيز بايد حل شود.
خادمي گفت:‌ بايد ضررهاي به وجود آمده مردم از طريق نفع عمومي که توسط سد براي کشور و مناطق پايين‌دست ايجاد شده جبران شود.
وي ادامه داد: طي مذاکراتي که با وزارت نيرو و ساير نهادها مانند سازمان مديريت و برنامه‌ريزي داشتيم قول‌هايي گرفته شده و در استان نيز به صورت جدي پيگيريم تا حقوق مردم را بگيريم و زندگي مردم به حالت عادي برگردد.
استاندار لرستان بيان کرد:‌مردم نيز بايد توجه کنند زمين مناسب براي استقرار نياز و ممکن است اقدامات زيرساختي اصلي مقداري زمان‌بر باشد.
خادمي افزود: طي هفته آينده جلسه‌اي در وزارت نيرو خواهيم داشت تا تصميمات لازم براي اسکان موقت گرفته شود.
وي با بيان اينکه بحراني که در لرستان به وجود آمد از حد توان و امکانات استان خارج است، ادامه داد: براي همين وظايف تقسيم‌بندي و معين‌هايي تعيين شد که خوشبختانه تا بحال به خوبي عمل کرده‌اند.
هر چند خسارت اوليه سيل 12 فروردين در لرستان 3700 ميليارد تومان عنوان شد اما با برآوردهاي جديد به اين رقم افزوده مي شود و پيش بيني شده تا 10 هزار ميليارد تومان خواهد رسيد.
15 نفر در اثر بارش هاي سيل آساي لرستان جان خود را از دست دادند و زيرساخت هاي اساسي صدها روستا و چند شهر تخريب شد.
7269/6060
انتهاي پيام /*

نظر شما