شناسهٔ خبر: 32505528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا؛

مدال‌های طلا در دستان بیرالوند و حقوقی

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - نمایندگان دسته 102 کیلوگرم کشورمان مدال‌های طلا و نقره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین را برای کشورمان به ارمغان آوردند.
 

به گزارش بانک ورزش، در ادامه رقابت‌های چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا، نمایندگان کشورمان در دسته 102 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که رضا بیرالوند و امیر حقوقی موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدند.

 

* حرکت یکضرب:

رضا بیرالوند در اولین حرکت موفق به مهار وزنه 168کیلوگرمی نشد، اما در دومین تلاش وزنه 169 کیلوگرمی را بالای سر برد. بیرالوند در سومین حرکت یکضرب وزنه 173 کیلوگرم را مهار کرد و طلا گرفت.

 

امیر حقوقی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت یکضرب وزنه 161 کیلوگرم را مهار کرد، اما در دومین تلاش موفق به مهار وزنه 169 کیلوگرمی نشد. وی در سومین حرکت این وزنه را بالای سر برد تا در جایگاه پنجم این حرکت قرار گیرد.

 

وزنه برداران ازبکستان با 172 و قرقیزستان با 171 کیلوگرم مدال‌های نقره و برنز این حرکت را از آن خود کردند.

 

* حرکت دوضرب:

رضا بیرالوند در اولین حرکت موفق به مهار وزنه 205 کیلوگرمی شد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 216 کیلوگرمی را بالای سر برد. بیرالوند بعد از ناکامی حقوقی در مهار وزنه 221 کیلوگرمی و مسجل شدن مدال طلایش، از سومین حرکت انصراف داد تا با مجموع 389 کیلوگرم طلای هر سه بخش را به خود اختصاص دهد.

 

امیر حقوقی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت وزنه 202 کیلوگرم را مهار کرد. وی در دومین تلاش نیز موفق به مهار وزنه 215 کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت نتوانست وزنه 221 کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا به مدال‌های نقره دوضرب و مجموع (384 کیلوگرم) بسنده کند.

 

وزنه‌بردار ژاپنی با رکورد ۱۷۰ یک ضرب، ۱۹۴ دوضرب و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم سوم شد.

 

نظر شما