شناسهٔ خبر: 3239879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نمايشگاه صنعتي ايران در کانون توجه مقامات و رسانه هاي ترکمنستان

برگزاري نمايشگاه بزرگ صنعتي و بازرگاني ايران طي روزهاي ششم تا هشتم اسفند امسال در کشور ترکمنستان، مورد توجه مقامات و رسانه هاي اين کشور قرار گرفته است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، حسن مرتجي مجري اين نمايشگاه، با اعلام اين خبر اظهارکرد: با توجه به حمايت ويژه رئيس جمهوري ترکمنستان از برگزاري اين نمايشگاه و علاقه مندي دولت اين کشور در زمينه هاي تجهيزات نفت و گاز و پتروشيمي، صنعت ساختمان و انرژي، صنعت آب و برق و خدمات فني و مهندسي و صدور مواد غذايي و طرح هاي کشاورزي و توسعه همکاري هاي اقتصادي و صنعتي، گردهمايي بزرگ تجار و بازرگانان دو کشور نيز همزمان با اين نمايشگاه برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينکه در حال حاضر ترکمنستان تنها کشوري است که معاملات تهاتري با ارسال گاز و دريافت کالا و خدمات از ايران دارد، اظهار داشت: در حاشيه نمايشگاه مذکو فرصت مناسبي براي مذاکرات تجاري فعالان اقتصادي دو کشور فراهم شده و سفارت جمهوري اسلامي ايران در ترکمنستان نيز در تلاش است تا سازوکارهاي لازم براي حضور موثر شرکت هاي ايراني در اين کشور را فراهم کند.
مرتجي با بيان اينکه سازمان توسعه تجارت نيز در تلاش است تا بستر مناسبي براي فعاليت شرکت هاي ايراني در بازار ترکمنستان فراهم کند، افزود: دولت اين کشور همسايه نيز برنامه ريزي وسيعي را براي وزارتخانه هاي اقتصادي خود در نظر گرفته تا با تکيه بر ظرفيت هاي موجود در ايران روند پيشرفت طرحهاي عمراني و صنعتي اين کشور را سرعت دهند.
مديرعامل پارس پگاه تجارت در پايان خاطرنشان کرد: بازار ترکمنستان به عنوان يک بازار جذاب براي شرکت هاي ايراني همواره مورد توجه بوده و با عنايت به اين موضوع که دولت اين کشور از مشارکت و همکاري با شرکت هاي ايراني استقبال کرده است، مي توان آينده روشني را پيش روي تجار و بازرگانان دو کشور ترسيم کرد.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بيشتر در خصوص اين نمايشگاه و گردهمايي تجار و بازرگانان دو کشور، مي توانند به سايت اتاق بازرگاني ايران مراجعه کنند.

نظر شما