شناسهٔ خبر: 32391074 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

80 ميليارد ريال اعتباربراي مقابله با ملخ هاي صحرايي نياز است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس-ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان گفت: از اواخر سال گذشته هجوم ملخ هاي صحرايي به استان آغاز شد که تاکنون اقدام هايي در اين زمينه صورت گرفت و اکنون براي مقابله با آن به اعتبار 80 ميليارد ريال نياز است.

به گزارش ايرنا، علي باقرزاده همايي عصر شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از ابتداي مبارزه با اين آفت 10 ميليارد ريال هزينه شده که در صورت تامين هزينه هاي مابقي، آمادگي کامل مقابله را داريم.
وي خاطر نشان کرد: از بهمن ماه 97 براي مقابله با هجوم ملخ هاي صحرايي گروه هايي را در قالب تجهيزات و نيروها تشکيل داديم و توانستيم با همکاري کشاورزان 22 هزار هکتار از زمين هاي آلوده را سمپاشي کنيم.
اين مقام مسوول بيان داشت: هجوم ملخ هاي صحرايي تاکنون در 50 نقطه از استان شناسايي شده که براي مهار و مبارزه با آنها هيچ کمبود تجهيزاتي وجود نداريم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي هرمزگان با اشاره به اينکه تا کنون هيچگونه خسارتي از سوي کشاورزان استان گزارش نشده است ، اظهارداشت: درهر نقطه اي که هجوم ملخ ها اطلاع داده مي شود ظرف 24 ساعت سمپاشي صورت مي گيرد.
باقرزاده از مردم در استان درخواست کرد در صورت مشاهده اين گونه ملخ هاي صحرايي که به رنگ زرد طلايي هستند به سامانه 3315 جهاد کشاورزي اطلاع دهند تا در سريع ترين زمان اقدام هاي لازم جهت جلوگيري از افزايش ملخ ها انجام شود.
وي شهرستان هاي سيريک، جاسک و بندرلنگه را مستعد اين آفت در سال هاي گذشته نيز دانست و گفت: تخمگذاري اين گونه ملخ ها به طور معمول بين 20 تا 30 سال طول مي کشد و مدت مبارزه با آنها بيش از 4 سال خواهد بود.
9944/6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما