شناسهٔ خبر: 32342890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف بر تقويت همکاري هاي تهران- آنکارا تاکيد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه در ديدار با مولود چاووش اوغلو همتاي ترکيه اي بر ضرورت تقويت و تعميق همکاري هاي منطقه اي بين دو کشور تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا از اداره کل اطلاع رساني و امور سخنگويي وزارت امور خارجه،«محمدجواد ظريف» که به منظور گفت وگو و رايزني با مقامات ترکيه، به اين کشور سفر کرده است امروز سه دور مذاکره با مولود چاووش اوغلو، همتاي ترک خود برگزار کرد.
وزير امور خارجه در اين ديدار، ضمن تبريک برگزاري موفقيت آميز انتخابات محلي در ترکيه، از اينکه در يک ماه گذشته دومين ديدار وي از ترکيه است، ابراز خوشحالي کرد و آن را نشانه توجه ايران به روابط با کشور دوست و همسايه خود دانست.
ظريف از مواضع مقامات و دولت ترکيه در مخالفت با تحريم هاي آمريکا عليه ايران قدرداني و بر ضرورت تقويت و تعميق همکاري هاي منطقه اي بين دو کشور تاکيد کرد.
مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه هم ضمن تسليت به خاطر خسارات جاني و مالي بر اثر وقوع سيل در کشورمان، اعلام کرد که ترکيه اولين کشوري بود که کمک هاي خود را ارسال کرد و آمادگي دارد کمک هاي بيشتري را به ايران ارسال کند.
وي بار ديگر مخالفت خود را با تحريم هاي آمريکا عليه ايران اعلام و تاکيد کرد بر مواضع خود در اين زمينه ايستاده ايم و از برادرانمان در ايران حمايت مي کنيم.
وزير خارجه ترکيه ضمن ابراز خرسندي از سطح خوب روابط دو کشور گفت: نيازمند افزايش مبادلات تجاري و همکاري هاي اقتصادي بيشتر با يکديگر هستيم. ما در زمينه همکاري هاي امنيتي، مرزي و مقابله با تروريسم اهتمام جدي داريم.
در اين مذاکرات همچنين آخرين تحولات سوريه، رايزني هاي دکتر ظريف با مقامات سوري و همچنين آخرين تحولات سازوکار مالي اتحاديه اروپا براي حمايت از تجارت با کشورمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سيام**2021**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما