شناسهٔ خبر: 32186012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش مؤسسه امنيتي صهيونيستي:

موشک‌هاي غزه چالشي بزرگ براي ماست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مؤسسه مطالعات امنيتي رژيم صهيونيستي در جديدترين گزارش خود به موشک‌هاي مقاومت فلسطين در نوار غزه پرداخت و بر ضرورت کسب آمادگي لازم براي مقابله با آن تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مؤسسه موسوم به «مطالعات امنيت ملي اسرائيل (INSS)» در جديدترين گزارش خود به چالش موشک‌هاي دوربُرد گروه‌هاي مقاومت فلسطين در نوار غزه که از ماه اکتبر 2018، سه بار عمق فلسطين اشغالي را هدف قرار گرفته‌اند، پرداخت.
در گزارش اين موسسه که «عاموس يدلين» مسئول پيشين شعبه اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي آن را مديريت مي‌کند، آمده است، موشک‌هاي اخير (شليک شده) خواه به سمت تل‌آويو يا «هشارون» (در شمال فلسطين اشغالي) «چالشي براي جبهه داخلي اسرائيل» و «نمونه‌اي ساده» از وضعيتي است که در صورت رويارويي فراگير (جنگ) بروز خواهد کرد.
درادامه اين گزارش به تاريخ‌هاي شليک خمپاره يا موشک‌هاي مقاومت در 17 اکتبر 2018، 14 مارس 2019 و 25 مارس 2019  اشاره شده و خسارت‌هايي که اين موضوع در پي داشته، تشريح شده است.
اين موسسه افزود «حماس با اين موشک‌ها پيام فرستاد و گفت براي هدف قرار دادن عمق اسرائيل به شکلي شديد حتي بدون وجود رويارويي گسترده آمده است، هدف (از اين اقدام) فشار بر دولت اسرائيل براي موافقت با درخواست‌هاي اين جنبش است».
در ادامه اين گزارش بر ضرورت محکم‌سازي منازل و وجود اتاق‌هاي امن (پناهگاه) و انتقال اين تجربه از شهرک‌هاي مجاور غزه به مناطق ديگر از جمله مناطق مرکزي (فلسطين اشغالي)  تأکيد و اعلام شده، ‌در صورت برخورد اين موشک‌ها به مناطق پر از جمعيت، فشاري شديد بر دولت رژيم صهيونيستي وارد خواهد شد و قدرت مانور سياسي آن را در برابر عاملان شليک موشک‌ها خواه حماس يا حزب‌الله کم خواهد کرد.

ناکارآمدي گنبد آهنين
در گزارش مذکور به وجود ضعف در سامانه موسوم به «گنبد آهنين» نيز پرداخته شده و آمده است، در صورت بروز رويارويي فراگير نياز است که اين سامانه و مانند آن «تأسيسات نظامي، زيرساخت‌هاي حياتي و غيرنظاميان» را حفاظت کند اما پوشش حمايتي اين سامانه‌ها کافي نيست و تجربه‌ها نيز همين را نشان مي‌دهد بنابراين «افزايش باتري‌هاي سامانه» ضروري است تا اکثريت مناطق را در بر بگيرد. همچنين بايد شهرک‌نشينان بويژه ساکنان شهرهاي بزرگ را از خطرهاي موشک‌ها و چالش‌هاي آن آگاه کرد.
در پايان گزارش مذکور تأکيد شده، در صورت بروز مقابله نظامي  چه با حماس در جنوب (مرز با غزه) و حزب‌الله در شمال (مرز با لبنان) جبهه داخلي (فلسطين اشغالي) با چالش‌هاي زيادي روبرو خواهد بود و حوادث اخير در عمق فلسطين اشغالي نشان‌دهنده خطر بزرگ اين موشک‌هاست.

نظر شما