شناسهٔ خبر: 32109192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قاسمي: دولت آمريکا مسئول نتايج مخرب سيل‌هاي اخير ايران است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سخنگوي وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اينکه دولت آمريکا اقداماتي در تضاد با معيارهاي بين‌المللي اتخاذ کرد و حساب‌هاي هلال احمر ايران را بست از کمک‌هاي بشردوستانه برخي کشورها به سيل‌زدگان ايران از جمله کويت تقدير و تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در گفت‌وگو با پايگاه خبري العهد لبنان گفت: دولت آمريکا مدعي است که به دنبال خدمت به ملت ايران و تحقق وضعيت بهتر براي آن است اما حوادث اخير نشان داد که اين گفته‌ها تنها ادعاهايي مضحک و تلخ است.
وي افزود: در سيل‌هاي اخير که مناطق زيادي از کشورمان را در برگرفت و منجر به خرابي و جان باختن 70 نفر شد، متأسفانه دولت آمريکا اقداماتي در تضاد با معيارهاي بين المللي اتخاذ کرد و حساب‌هاي هلال احمر ايران را بست. همانطور که مي‌دانيد بستن حساب‌هاي هلال احمر امکان پذير نيست زيرا يک مؤسسه بشردوستانه است اما در نهايت آمريکا از رسيدن کمک‌هاي خارجي به ايران چه از سوي هموطنان ايراني خارج کشور و چه از سوي ديگر ملت‌ها ممانعت کرد.
قاسمي گفت: دولت آمريکا مسئول نتايج مخرب سيل‌هاي اخير ايران است و ما به تمام دنيا اعلام مي‌کنيم که در مسائل انساني و بشردوستانه نبايد چنين اقدامات آزمندانه اي را پذيرفت. حتي در جنگ‌هاي بزرگ، ما ديديم که هيچ کس نمي‌تواند از فعاليت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر در جهان ممانعت کند.
سخنگوي وزارت خارجه کشورمان همچنين از کمک‌هاي بشردوستانه برخي کشورها به سيل زدگان ايران از جمله کويت تقدير و تشکر کرد و گفت: چنين اقداماتي نشان دهنده همبستگي اسلامي و انساني است. برخي کشورهاي اروپايي نيز اقدامات اين چنيني اتخاذ کردند.
بهرام قاسمي در پاسخ به اين سوال که آيا ايران اين اقدام آمريکا را از طريق دادگاه‌هاي بين المللي پيگيري خواهد کرد گفت: اين موضوع درحال بررسي است. آمريکايي که مدعي رهبري جهان است به معيارهاي انساني و حقوق بشر احترام نمي‌گذارد و جامعه بين المللي ، ملت‌ها و نخبگان جهان بايد با اين اقدامات غيرانساني آمريکا مقابله کنند زيرا چنين اقداماتي منجر به هرج ومرج مي‌شوند.

نظر شما