شناسهٔ خبر: 32086268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون گردشگری همدان اطلاع داد:

یک میلیون و 300 هزار مسافر در نوروز امسال به همدان سفر کرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ضمن اشاره به بارش های مداوم باران که مانع افزایش سفرهای نوروزی به همدان بود، از یک میلیون و 300 هزار مسافر که در نوروز امسال به همدان سفر کرده بودند اطلاع داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج همدان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، اظهار داشت: هشدارهای ستاد بحران و توصیه مسافران برای به تعویق انداختن مسافرت نوروزی موجب شد آمار گردشگری همدان با نوروز سال گذشته تغییر چندانی نداشته باشد. 

خاکسار اضافه کرد: نوروز امسال یک میلیون و 300 هزار مسافر به همدان سفر کرده و از جاذبه های این شهر تاریخی دیدن کردند که از این تعداد 230 هزار نفر در هتل ها، مهمانپذیرها و خانه های بومگردی اقامت داشتند. 

 آرامگاه بوعلی سینا و غار شگفت انگیز علیصدر 2 جاذبه پربازدید 

وی با اشاره به ترکیب زیبای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کهن دیار، افزود: آرامگاه بوعلی سینا و غار شگفت انگیز علیصدر 2 جاذبه پربازدید در تعطیلات نوروز هستند. 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: 76 نوروزگاه با 520 برنامه بومی و سنتی در شهر همدان و در مجاورت آثار و بناهای تارخی و تفریخی و روستاهای گردشگری برگزار شد که بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

خاکسار از برپایی 23 چادر عشایری با محوریت معرفی آیین و سنت های نوروزی در بین ایل‌نشینان خبر داد و گفت: 23 نمایشگاه در سراسر استان صنایع دستی و سوغات همدان را به مسافران عرضه کرد.

نظر شما