شناسهٔ خبر: 31983918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در 72 ساعت گذشته؛

ظرفيت مخازن سد‌هاي خوزستان کامل شده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مدير دفتر برنامه ريزي منابع آب سازمان آب و برق خوزستان: در 72 ساعت گذشته بيش از سه ميليارد مترمکعب آب وارد سد‌هاي خوزستان شده که با ورود سيلاب‌هاي اخير ظرفيت مخازن سد‌هاي استان تقريبا کامل شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، داريوش بهارلويي با بيان اين مطلب افزود: بارش‌هاي کم سابقه سال آبي جاري باعث شده است که نزديک به 24 ميليارد مترمکعب آب وارد سد‌هاي استان خوزستان شود که اين رقم حدود 30 درصد آب‌هاي سطحي کشور است.
وي گفت: با توجه به پيش بيني‌هاي سازمان هواشناسي مبني بر وقوع بارندگي‌هاي شديد در روز‌هاي يکشنبه تا دوشنبه هفته آينده و وقوع بارش‌هاي شديد در استان خوزستان نياز است تا براي کنترل مخازن سد‌ها و جلوگيري از بروز سيلاب‌هاي بسيار بزرگ‌تر بخشي از آب سد‌ها را خالي کنيم؛ بنابراين آب رودخانه‌هاي استان بالا آمده و متاسفانه برخي از روستا‌ها آسيب ديده اند.
بهارلويي تاکيد کرد: با توجه به اينکه تعدادي از روستا‌هاي پايين دست حاشيه رودخانه کرخه و دز تحت تاثير سيلاب قرار خواهند گرفت لازم است دستگاه‌هاي ذيربط و مسئول در اسرع وقت جهت حفاظت از شهروندان گرامي و روستا‌ها و تاسيسات در معرض خطر آبگرفتگي حاشيه رودخانه کرخه و دز اقدامات و تمهيدات لازم را به عمل آورند.

نظر شما