شناسهٔ خبر: 31907894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان اورژانس کشور-قدیمی | لینک خبر

۲۰ نفر در کهگیلوی و بویراحمد در پی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی از مسمومیت20 نفر در قلعه ریسی،تنگ سرخ، دشتروم و یاسوج خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی از مسمومیت۲۰ نفر در قلعه ریسی،تنگ سرخ، دشتروم و یاسوج  خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد جلال پوران فرد با بیان اینکه این مسمومیت ها با گاز منوکسید کربن از ساعت ۳:۳۰ بامداد در ساعتهای اولیه سال نو امروز پنجشنبه ۱ فروردین ماه ۹۸ به وقوع پیوسته است افزود: ۱۴ نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن توسط فوریت های پزشکی امداد رسانی شده اند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد در پی اعلام گزارشی در ساعت ۳ و ۳۹دقیقه اعضای یک خانواده که چهار خانم و ۳ آقا بودند در اتاقی در قلعه رئیسی دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدن که بلافاصله اورژانس پایگاه قلعه رئیسی به محل حادثه اعزام و هر ۷ نفر مسموم را به درمانگاه قلعه ریسی انتقال دادند.
پوران فرد با بیان اینکه دومین گزارش در ساعت ۵ و۴۲ دقیقه امروز از منطقه تنگ سرخ در روستای تنگ خشک مسمومیت ۴ نفر با گاز منوکسید کربن در مرکز eoc ثبت شد افزود در ساعت۷ و۲۸ دقیقه امروز صبح نیز در اولین ساعات کاری سال نو ۳ نفر از اعضای یک خانواده در مدرسه ای در شاهد ۲۵ بودند به دیسپچ یاسوج گزارش شد .

وی ادامه داد: امروز ۵ فروردین تعداد ۶ نفر در روستای دشتروم که با خودرزی شخصی به پایگاه ۱۱۵ دشتروم مراعه کردند که دچار گاز گرفتگی شده بودند که در در آمبولانس توسط تکنسینهای اورژانس بعد از ارایه خدمات پزشکی ازجمله اکسیژن درمانی وضعیتشان بهتر شد و درمحل درمان سرپایی شدند.
پوران فرد تصریح کرد: در هر چهار مورد گزارش مسمومیت با گاز منوکسید کربن که در مجموع ۲۰ نفر توسط اورژانس ۱۱۵ خدمات پزشکی را دریافت کردند که ۸ نفر مداوای سرپایی و۱۲ نفر را به بیمارستان و درمانگاههای استان انتقال دادندانتقال دادند.
پوران فرد با بیان اینکه گاز منوکسیدکربن گازی  بی بو و بی مزه است که امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد بعلت هوای سرد و استفاده از وسایل گرمایشی ممکن است بعلت رعایت نکردن نکات ایمنی  جان هموطنان و مسافرین نوروزی را به خطر بندازد از مسافرین و گردشگرانی که به این استان سفر میکنند  تقاضا کرد : در چادرهای مسافرتی از وسایل گرمایشی همچون پیک نیک و ذغال به هیچ وجه استفاده نکند.
وی ادامه داد: از علایم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن تهوع، استفراغ، سرگیجه و سردرد می باشد که از مردم و مسافرین محترم خواست در صورتی که دچار چنین مشکلاتی شدند اولین کار ضمن تماس با اورژانس ۱۱۵ بیمار را درهوای آزاد قرار بدهند و مطمئن باشند که همکاران تلاشگر و زحمتکش اورژانس پیش بیمارستانی با اولین تماس شما در کمترین زمان ممکن بر بالین  بیمار شما حاضر خواهد شد.

نظر شما