شناسهٔ خبر: 31878369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علت تاخير در وصل آب و برق روستا‌ها اعلام شد؛

رانش مکرر زمين و سيلاب شديد در مازندران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مديرکل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو: رانش مکرر زمين، سيلاب شديد و عدم دسترسي به روستاها­ باعث تاخير در پايداري کامل شبکه برق و آب شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا از وزارت نيرو، ­ ميثم جعفر زاده ­در خصوص آخرين وضعيت رسيدگي به مناطق آسيب‌ديده از سيلاب استان مازندران تا ساعت­ 20 ديشب، گفت: با تلاش همه جانبه تيم‌هاي عملياتي آب شرب 198 روستاي مواجه باقطعي آب برقرار شده و آب شرب 3 روستاي ديگر به‌دلايل مختلف از جمله تخريب راه دسترسي، تخريب پل، قطعي برق، يا رانش زمين و تخريب خطوط انتقال و يا فروکش نکردن آب از روستا و تاسيسات آبرساني قطع است.
وي ادامه داد: از 200 روستايي که در اين حادثه دچار بي‌برقي شدند 167 برق دار شده اند و فعاليت همه­ اکيپ‌هاي عملياتي و تجهيزاتي اعزامي به منطقه از سراسر استان تا برقراري کامل آب شرب و برق روستا‌ها کماکان ادامه خواهد داشت. ­
جعفرزاده تصريح کرد: 70 تيم عملياتي در حوزه برق، 25 تيم عملياتي در حوزه آب و فاضلاب شهري و روستايي و 16 تانکر به صورت شبانه روزي مشغول فعاليت هستند.
وي درباره وضعيت سيلاب گلستان گفت: حجم سيلاب رخداد داده در استان گلستان در حدود 85 ميليون متر مکعب بوده و در چنين شرايطي سد‌هاي استان گلستان باعث تعديل جريان سيلاب و تاخير زماني هجوم سيلاب به پايين دست سد‌ها شده است. ­
وي اضافه کرد: حجم مخازن سد‌هاي استان گلستان در ابتداي سال آبي تقريبا صفر بوده است و بخش بزرگي از سيلاب در اين سد‌ها مهار شده است.

نظر شما