شناسهٔ خبر: 31843806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ولايتي:

حادثه نيوزيلند حاکي از جرياني با پشتوانه لابي آمريکايي، غربي و صهيونيستي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل و دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پيامي حادثه تروريستي نيوزيلند را محکوم کرده و تسليت گفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، متن پيام علي‌اکبر ولايتي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
"مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَيرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِي الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جميعاً
خبر تکان دهنده حمله تروريستي و وحشيانه روز جمعه بيست و چهارم اسفند سال جاري برابر با 15 مارس 2019 به نمازگزاران دو مسجد در جنوب نيوزلند که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعي از مسلمانان بي گناه و مظلوم گرديد، نشان از اوج رذالت، خباثت و اسلام ستيزي جريانات ضد اسلامي و نژادپرستانه افراطي و حاميان فرهنگ ليبرال دموکراسي غربي مي‌باشد.
منشأ اين جنايت دهشتناک ريشه در ايدئولوژي ترامپيسم دارد تا جايي که رئيس‌جمهور نژادپرست آمريکا پس از روي کار آمدن با سخنان و توئيت‌هاي مداوم خود هراس از مسلمانان و تفکر اسلام ستيزي را در سرتاسر جهان گسترش داده است.
اگر چه تا چندي پيش حمايت از تفکر و جريانات تکفيري و تروريستي به صورت غير علني و پنهاني بود اما اکنون به صورت رسمي و آشکار با تسليح، تجهيز و آموزش عناصر تروريستي در اقصي نقاط جهان در مقابله با اسلام خواهي و اسلام گرايي صورت مي‌پذيرد که نشان از اشتياق سيري ناپذير نژادپرستان به خونريزي داشته و اين تفکرات افراطي و التقاطي به گفتماني تبديل شده است که مي‌تواند جهان و صلح و امنيت بشري را به ورطه نابودي بکشاند.
اين اقدام تروريستي فارغ از يک عمليات تروريستي فردي، حاکي از جرياني با پشتوانه لابي‌هاي آمريکايي، غربي و صهيونيستي است تا افکار جهاني را بتوانند از شکست سياست‌هاي غلط خود به ويژه در منطقه غرب آسيا و در مقابله با اسلام و جامعه مسلمين منحرف نمايند و در اين مسير امپراطوري رسانه‌اي غرب و دست نشانده‌هاي آنان در انعکاس وارونه اين جنايت عليه جوامع مسلمان، تمام توان و ظرفيت رسانه‌اي خود را به کار بسته اند.
جنايتکاراني که اين چنين در روز روشن به يک مراسم رسمي ديني حمله تروريستي مي‌نمايند، قطعاً تحت تأثير دستگاه‌هاي امنيتي و مزدوران جيره خوار آن و بنگاه‌هاي دروغ پراکني غرب بوده‌اند که اين گونه به خود اجازه مي‌دهند جنايات وحشيانه تروريستي انجام دهند و ساير کشورهاي اروپايي را که ميزبان مسلمانان مهاجر مي‌باشند را تهديد به اقداماتي مشابه نمايند.
از سوي ديگر برخورد دوگانه و مزورانه غرب با اين اقدام تروريستي، وجهي ديگر و چه بسا مهم‌تر از خود اقدام مزبور باشد که نشان از برخوردهاي تفرقه‌افکنانه و اسلام‌ستيزانه غرب بوده تا با رويکرد فرار به جلو موجب گردند اين اقدامات تروريستي عليه جامعه مسلمين، نقطه پاياني نداشته باشد و در واکنشي عجيب اين اقدام را به نوعي منعکس نموده‌اند که جاي تروريست و قرباني عوض شده و جامعه مهاجر مسلمان را مسبب اين اقدامات قلمداد مي‌کنند.
اين جنايت اولين و آخرين باري نخواهد بود که گروه‌هاي تروريستي و تفکر حامي تروريسم خون بي‌گناهان و انسان‌هاي پاک را فداي زياده خواهي و خوي وحشي گري خود مي‌نمايند.
عراق يا سوريه، يمن يا فلسطين، اروپا يا اقيانوسيه هرجايي که خون بي گناهي به زمين ريخته شود مذموم و محکوم است.
مجمع جهاني بيداري اسلامي ضمن ابراز همدردي با بازماندگان و عزيزان اين حادثه خونبار و عرض تسليت به تمامي مسلمانان و آزاديخواهان جهان؛ صريحاً اين جنايت ضد بشري و ضد اسلامي را محکوم نموده و قاطعانه اعلام مي‌دارد که اين اقدامات تروريستي و اسلام‌ستيزانه تنها با حمايت برخي دولت‌هاي غربي و صهيونيست بين‌الملل و هم پالگي هايشان به وقوع پيوسته و هرگز نخواهند توانست راه حق و حقيقت و مباني متلالع اسلام را کم فروغ نموده و دستاوردي جز خفت، خواري و انزوا براي آنان و حاميان تروريستشان از هر نوع آن به دنبال نخواهد داشت.
لذا بر تمامي مسلمين و انسان‌هاي شريف و آزاده لازم است ضمن حفظ هوشياري و آگاهي از سياست‌هاي پليد و اسلام‌هراسانه جبهه غربي_ صهيونيستي، نسبت به اقدامات ددمنشانه آنان منفعل نبوده و ضمن محکوميت چنين رفتارهاي وحشيانه اي با نقاب و ژست حمايت از حقوق بشر، با حفظ اتحاد و انسجام خود توطئه‌هاي شوم دشمنان را نقش بر آب نمايند.
دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي
علي‌اکبر ولايتي

نظر شما