شناسهٔ خبر: 31770457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روحاني: جنايت نيوزيلند، نشانه ديگري بر لزوم مقابله با اسلام‌هراسي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران شامگاه جمعه در واکنش به حمله تروريستي و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نيوزيلند، اين اقدام را قويا محکوم کرد و آن را نشانه ديگري بر لزوم مقابله همه‌جانبه با اسلام‌هراسي رايج در غرب دانست.

به گزارش ايرنا، متن پيام رئيس جمهوري به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حمله تروريستي و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نيوزيلند، اقدامي سبعانه و دردناک بود که قلب همه مسلمانان جهان، انسان‌هاي آزاده و همچنين ملت ايران را جريحه‌دار ساخت.
اين جنايت وحشيانه که منجر به شهادت و مجروح شدن شماري از نمازگزاران بي‌گناه و بي‌دفاع شد، نشانه ديگري بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروريسم و نفرت‌پراکني نسبت به اديان و اقوام، و همچنين اسلام‌هراسي رايج در غرب است که متأسفانه توسط برخي دولت‌هاي غربي نيز، بر آن دميده مي‌شود.
پوشش خبري غير حرفه‌اي و غيرانساني اين جنايت تروريستي از سوي برخي رسانه‌هاي مدعي در غرب، سند ديگري بر نژادپرستي، استانداردهاي دوگانه آن‌ها حتي در خصوص جان انسان‌ها است. اين وحشي‌گري و ظلم آشکار، حادثه‌اي نيست که وجدان‌هاي بيدار و پايبند به ارزش‌هاي بشري، آن را فراموش کنند.
اين جنايت نشان داد که تروريسم همچنان از معضلات مهم جهاني بوده و نيازمند مبارزه يکپارچه و رويکرد يکسان همه کشورها عليه خشونت و افراطي‌گري در هر نقطه از جهان است و بايد مجامع جهاني و به‌ويژه کشورهاي اسلامي در مقابل اين جنايات ضد بشري، واکنش جدي نشان دهند و حاميان پيدا و پنهان اين اقدامات را رسوا سازند.
دولت جمهوري اسلامي ايران همچنان مصمم به مبارزه قاطع با تروريسم و نژادپرستي است و اطمينان دارد در سايه وحدت و انسجام مسلمانان، اين‌گونه توطئه‌هاي کور و بي‌هدف دشمنان، حاصلي جز بي‌آبرويي بيشتر آنان را در پي نخواهد داشت.
اينجانب ضمن محکوميت اين فاجعه دهشتناک و ابراز همدردي با خانواده‌هاي قربانيان، اين ضايعه غمبار را به همه مسلمانان جهان تسليت مي‌گويم و از درگاه خداوند متعال براي شهداي حادثه، علو درجات و براي مجروحان آرزوي شفاي عاجل دارم.
دستگاه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، رسيدگي به اين عمل شنيع و درخواست دستگيري و محاکمه همه عاملان و آمران آن را مجدانه در عرصه بين‌المللي پيگيري خواهد نمود.
حسن روحاني
رييس جمهوري اسلامي ايران
شبس ** 9386 **1859
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما