شناسهٔ خبر: 31744500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شاهزاده سعودی با هدف سرنگونی رژیم عربستان، اپوزیسیون تشکیل داد

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: شاهزاده‌ مخالف سعودی که در تبعید به سر می برد، با هدف سرنگونی رژیم عربستان یک جنبش اپوزیسیون تشکیل داد و اعلام کرد‌: از منتقدانی که از این کشور فرار ‌کنند، حمایت می کند.

شاهزاده «خالد بن فرحان آل سعود» که یک دهه پیش از عربستان سعودی فرار کرده است به روزنامه «ایندیپندنت» گفت: من می‌خواهم شاهد یک حکومت قانونی در ریاض باشم؛ حکومتی که از طریق انتخابات‌، یک نخست وزیر و کابینه در عربستان منصوب می‌کند تا با نقض حقوق بشر رایج و بی عدالتی در عربستان مبارزه کند ، به همین دلیل یک گروه اپوزیسیون به نام «جنبش آزادی مردم شبه جزیره عرب» تشکیل داده ایم.

این شاهزاده مستقر در آلمان ابراز امیدواری کرد که این گروه اپوزیسیون موسوم به «جنبش آزادی مردم شبه جزیره عرب»، برای افرادی که از عربستان سعودی فرار می‌کنند، وکیل و مترجمان ویژه بگیرد و به آنها امکان دسترسی به رسانه‌ها را بدهد تا در دریافت پناهندگی در اروپا به این افراد کمکی کرده باشد.

شاهزاده «خالد بن فرحان آل سعود» ۴۱ساله افزود: ما نیاز داریم که یک سیستم جدید در عربستان سعودی همانند دیگر دموکراسی‌ها روی کار آید، جایی که مردم در آن حق انتخاب یک دولت و ساخت یک عربستان جدید را داشته باشند.

در همین حال،«پی‌یر آنتونیو پانزری»، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواست، درباره قتل خاشقجی به اجرای عدالت پرداخته و علیه نقض‌های حقوق بشر عربستان موضعی بسیار قاطع اتخاذ کند. در خبر دیگری،«نتانیاهو»،نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: با شش کشور عربی و اسلامی که زمانی روابط خصمانه‌ای با اسرائیل داشتند، رابطه برقرار کرده ایم. وی تاکید کرد: این روند عادی‌سازی، بخش کوچکی از تماس‌های سرّی‌مان با اعراب بوده است و این تماس‌ها و ارتباطات برای روند صلح، بسیار مهم است.

نظر شما