شناسهٔ خبر: 3154875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تعامل | لینک خبر

معاون سياسي وزارت کشور پس از 7 ماه منصوب شد

صاحب‌خبر -

وزير کشور در حکمي «محمد حسين مقيمي» استاندار استان مرکزي را به سمت معاونت سياسي وزارت کشور منصوب کرد.ماجراي معاونت سياسي وزارت کشور، کم کم به حساس ترين موضوع دولت تبديل شده بود. 7 ماه تمام ، از گزينه هاي اين معاونت حساس سخن به ميان آمده و دو سه هفته اي بود که ، بيش از پيش بر سر معرفي معاون سياسي وزارت کشور سخناني از سوي مقامات دولت منتشر مي شد. اوايل خرداد ماه سال جاري بود که خبر رسيد کاظم ميرولد، معاون سياسي وزير کشور از سمت خود استعفا داده است ودر طول اين مدت 7ماهه شنيده مي شد که رييس جمهور خواستار معرفي «صالحي اميري» در اين سمت حساس شده است.

اما گفته مي شد وزير کشور در برابر خواسته رييس جمهور مقاومت کرده و همچنان درصدد بوده است تا، گزينه هاي خود را در اين سمت معرفي کند.هرچند رحماني فضلي گفته بود که جرات مخالفت با نظررئيس جمهور را ندارم.

در اين ميان،يکي از روزنامه هاي اصلاح طلب هم بدون ذکر نامي خبر داده بود که قرار است يک خانم بر کرسي معاونت سياسي وزارت کشور تکيه بزند.اين روزنامه از زهرا شجاعي نام برده بودکه در سال 70 مشاور وزير کشور بوده است همچنين از اشرف بروجردي که از سال 76 تا 80 يعني در 4 سال نخست دولت خاتمي بر کرسي مشاور وزير کشور تکيه زده بود. خارج از وزارت کشورهم به نام پروين دادانديش اشاره کرده بود که در زمان انتخابات يازدهم نقشي در تبيين سياست هاي حسن روحاني داشت. پيش از اين افراد بسياري جايگاه معاونت سياسي وزارت کشور را بر عهده داشته اند. عباس آخوندي (وزير فعلي راه و شهرسازي) در زمان ناطق نوري، سيدمحمد صدر در دوران حضورعلي اکبر محتشمي پور، علي تابش در کنار علي محمد بشارتي، مصطفي تاجرزاده در زمان وزارت عبدالواحد موسوي لاري، علي جنتي (وزير فعلي ارشاد) در دوران وزارت مصطفي پورمحمدي و پس از او مجتبي ثمره هاشمي و عليرضا افشار عهده دار سمت معاونت سياسي وزارت کشور در اين سال ها بوده اند. افشار در دوره مرحوم کردان همين سمت را حفظ کرد و پس از او کامران دانشجو هم در زمان حضور صادق محصولي در وزارت کشور در جايگاه معاونت سياسي حضور يافت. صولت مرتضوي هم در زمان محمد نجار در اتاق معاونت سياسي حضور داشت و در دولت يازدهم که عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور شد، سيدکاظم ميرولد معاونت سياسي را عهده دار بود که خرداد ماه استعفا داد. حالا محمدحسين مقيمي به عنوان معاون سياسي وزير کشور انتخاب شده است.

به گزارش ايسنا رحماني فضلي در بخشي از حکم وي نوشته است: «فراهم سازي مقدمات وشرايط براي برگزاري قانوني ، هرچه شايسته تر و باشکوهتر انتخابات پيش رو ، پيگيري لايحه هاي پيشنهادي قانون احزاب و تقسيمات کشوري ، پيگيري امور مربوط به فعاليت احزاب و جمعيت ها از جمله مواردي است که انتظار دارد در راستاي سياست هاي دولت تدبير و اميد ومأموريت هاي خطير وزارت کشور در اين حوزه نسبت به آن اهتمام و تلاش نماييد» .

مقيمي علاوه بر استانداري استان مرکزي، سمت هايي چون معاونت عمراني وزارت کشور، استاندار کرمانشاه ، استاندار خوزستان، سرپرست شهرداري تهران، سرپرست ستاد بازسازي و نوسازي مناطق جنگي و نماينده مردم خمين در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي و رياست سازمان شهرداري ها و دهياري هاي کشور را در کارنامه خود دارد. وي در سال 1368 قائم مقام معاون اجرايي آيت ا... هاشمي رفسنجاني بوده است.

نظر شما