شناسهٔ خبر: 3153104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

گفت‌وگو با مرتضی مبلغ درباره ماموریت مقیمی

معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شد

صاحب‌خبر -

شرق: سرانجام پس از هشت‌ماه گزینه صندلی خالی معاونت سیاسی وزارت کشور تعیین شد. «محمد‌حسین مقیمی» با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب شد. 
معاونت سیاسی، مهم‌ترین معاونت این وزارتخانه است و دفترهای امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری زیر نظر آن اداره می‌شود. همچنین از وظایف دیگر این معاونت برگزاری انتخابات، نظارت بر استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ریاست ستاد انتخابات کشور است. 
به نظر می‌رسد مهم‌ترین ماموریت پیش‌روی مقیمی هم برگزاری انتخابات مجلس در سال آینده باشد. انتخاباتی که هفته گذشته وزیر کشور خبر داد فراهم‌سازی مقدمات آن در این وزارتخانه کلید خورده است. رحمانی‌فضلی در نشستی با معاونان سیاسی - امنیتی استانداری‌های سراسر کشور تاکید کرده بود: «وزارت کشور دولت تدبیروامید باید در حوزه اجرا یک انتخابات کاملا قانونی، آزاد، سالم و باشکوه برگزار کند.» او صیانت از رای مردم به‌عنوان «حق‌الناس» را یکی از اصلی‌ترین وظایف وزارت کشور و معاونت‌های سیاسی دانسته بود. شاید بتوان گفت انتصاب معاون سیاسی جدید به نوعی به آغاز کار ستاد انتخابات کشور در این وزارتخانه مرتبط است. گفتنی است پیش از مقیمی، کاظم میر‌ولد مسوولیت این سمت را برعهده داشت. پس از استعفای میر‌ولد گمانه‌ها از اختلاف او با وزیر کشور قوت گرفت. اختلافاتی که وزیر کشور در گفت‌وگو با «شرق» آن را رد کرده بود. 
مقیمی کیست؟ 
محمد‌حسن مقیمی، متولد بهمن 1329 در خمین و در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده است. او پیش از این- استاندار استان مرکزی از ابتدای دولت حسن روحانی تاکنون- نماینده خمین در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، استاندار استان‌ خوزستان در دولت دوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی از سال 72 تا 76، استاندار استان کرمانشاه در دولت اول سید‌محمد خاتمی از سال 76 تا 80 و قائم‌مقام معاون اجرایی ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی بوده است. در کارنامه مقیمی همچنین معاونت عمرانی وزارت کشور، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سرپرستی شهرداری تهران، مشاور وزیر کشور و معاونت وزیر معادن و فلزات و ریاست ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده کشور به چشم می‌خورد. 

نظر شما