شناسهٔ خبر: 31499061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فوايد آب آلوئه ورا در کنترل قندخون و کاهش وزن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - آلوئه ورا مملو از ويتامين هاي A، C و E، B12، فوليک اسيد، و کولين و سرشار از مواد معدني نظير کلسيم، مس، منيزيم، منگنز، سلنيوم، سديم، زينک و پتاسيم است که به حفظ سلامتي بدن کمک مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، مطالعات گوناگون نشان داده اند که اب آلوئه ورا مي تواند با تحريک ايمني سلولي و مايعات بدن به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کند. برخي از خواص آب آلوئه ورا به شرح زير است:
کمک به کاهش وزن
آب آلوئه ورا مي تواند با خواص ضدالتهابي خود با چاقي مقابله نمايد. التهاب با اضافه وزن و مشکلات متابوليکي مرتبط است. آب آلوئه ورا سرشار از آلوئين است که به کاهش وزن کمک مي کند.
تسهيل روند هضم
آب آلوئه ورا مي تواند به تحريک باکتري هاي روده و تنظيم حرکات روده کمک کند چراکه داراي خواص مُلين است. اين آبميوه مي تواند دستگاه گوارش را پاکسازي نموده و درد ناحيه شکمي و نفخ شکم را کاهش دهد.
سم زدايي بدن
از آنجائيکه داراي خواص مُلين است مي تواند مواد سمي را از بدن خارج کند. کبد يکي از اعضاي مهم بدن در فرآيند سم زدايي است و مصرف آب آلوئه ورا به تسهيل روند پاکسازي دستگاه گوارش کمک مي کند. همچنين اين آبميوه حاوي اسيد اورونيک است که به حذف مواد سمي از داخل سلول ها کمک مي کند.
کنترل ميزان قندخون
مطالعات نشان مي دهد آلوئه ورا مي تواند به کنترل قندخون در بين افراد ديابتي و پيش ديابتي کمک کند. همچنين تحقيقات نشان داده اند آب آلوئه ورا ميزان قندخون را در حالت ناشتا بهبود مي بخشد. بعلاوه سرشار از کروم، منيزيم، زينک و منگنز است که موجب افزايش کارآمدي انسولين مي شود.
حفظ شادابي و سرحالي بدن
آب آلوئه ورا داراي کالري کمي است. از آنجائيکه سرشار از پتاسيم است مي تواند به رهايي از خستگي و حفظ انرژي بدن کمک کند.
حفظ سلامت و بهداشت دهان
با وجود خواص ضدالتهابي مي تواند براي کمک به حذف باکتري هاي بيماري زا دهان سودمند باشد. همچنين در درمان ورم لثه ناشي از پلاک هاي دنداني نقش بسيار مهمي دارد.
تسکين زخم معده
آلوئه ورا داراي ترکيبات ضدالتهابي و ويتامين C است که مي تواند روند هضم را افزايش داده و با زخم معده مقابله کند.

نظر شما