شناسهٔ خبر: 3149874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله موشکی اسراییل به سوریه/ شهادت فرزند عماد مغنیه و شماری از اعضای حزب الله در سوریه

صاحب‌خبر -

شفقنا- حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گروهی از مجاهدان حزب الله هنگام بازدید از شهر "مزرعه الامل" در منطقه "قنیطره"، هدف حمله موشکی بالگرد اسراییل قرار گرفتند.

به گزارش منابع خبری،«جهاد مغنیه» و « ابو عیسی» یکی از فرماندهان و متخصصان عملیات میدانی حزب الله در بمباران رژیم صهیونیستی در القنیطره سوریه به شهادت رسیدند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که اسامی آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده هایشان، اعلام می شود.

این افراد حین ماموریت شناسایی در دهکده مزرعه امل در استان قنیطره شهید شدند.

یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک به شهر "مزرعه البلد" در قنیطره شلیک کرد.

کانال یک تلویزیون اسراییل: حزب الله درصدد انتقام است

کانال یک تلویزیون اسراییل اعلام کرد که حزب الله هیچ‌گاه عملیات حمله به قنیطره را بدون پاسخ نمی گذارد، هرچند این حمله در خاک سوریه صورت گرفت.

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز نوع سلاح به کار گرفته شده در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره فاش نشده است.

آناتولی: حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان به حالت آماده باش درآمد

خبرگزاری آناتولی ترکیه از حضور چشمگیر نیروهای حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد و تاکید کرد که دقایقی بعد از اعلام خبر حمله هوایی اسرائیل بر شهرک «قنیطره» سوریه توسط حزب الله، نیروهای این حزب در مرزهای جنوبی حضوری چشمگیر پیدا کرده و به حالت آماده باش درآمدند.

حزب الله لبنان غروب امروز با صدور بیانیه‌ای خبر هدف قرار گرفتن گروهی از رزمندگان مقاومت در منطقه «قنیطره» سوریه را تایید کرد و افزود: گروهی از مجاهدان حزب الله در جریان بازدید میدانی در شهرک «مزرعة الامل» قنیطره سوریه مورد هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

در بیانیه حزب الله آمده است: شماری از برادران مجاهد در جریان حمله هوایی (عصر امروز) رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسیده و بزودی نام آنها پس از ابلاغ به خانواده‌های شریفشان اعلام خواهد شد.

ساعتی قبل از انتشار بیانیه حزب الله، منابع رسانه‌ای لبنان از جمله تلویزیون الجدید و وبگاه خبری «الحدث نیوز» مدعی شدند که در جریان این حمله هوایی یک کاروان حزب الله هدف قرار گرفته و یکی از رزمندگان مقاومت به نام «محمد عیسی» به شهادت رسید.

از طرفی خبرگزاری رویترز مدعی شد که در حمله بالگردهای صهیونیست به «القنیطره» 6  ایرانی نیز کشته شده‌اند.

از طرفی دیگر پایگاه خبری النهار نزدیک به 14 مارس هم ادعا کرده که در این حمله هوایی «جهاد مغنیه» پسر کوچک شهید عماد مغنیه نیز به شهادت رسیده است.

آماده باش کامل ارتش صهیونیستی در منطقه جولان و کشتزارهای اشغالی شبعا

ارتش صهیونیستی در منطقه جولان و کشتزارهای اشغالی شبعا به حالت آماده باش کامل در آمده است و هواپیماهای جنگنده و شناسایی بدون خلبان آن بر فراز منطقه در حال گشت زنی هوایی هستند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان ، این آماده باش بعداز حمله موشکی بالگردهای ارتش صهیونیستی به یک گروه از نیروهای مجاهد حزب الله در منطقه القنیطره سوریه اعلام شده است.
خبرگزاری لبنان تحرکات نیروهای ارتش صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و جنوب لبنان را غیرعادی توصیف کرده است.

عملیات مقاومت سوریه ضد مواضع صهیونیست‌ها

نیروهای مقاومت مردمی سوریه بعضی مواضع رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند و خسارتهایی را به این رژیم وارد کردند.

این عملیات در پی اقدام تجاوزکارانه صهیونیستها در هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در قنیطره صورت گرفت.

سال های خوش اسرائیل در مرزهای شمالی فلسطین به پایان رسیده است

رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به پایان سالهای خوش این رژیم در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به نگرانی تل آویو از واکنش حزب الله به تجاوز اخیر اشغالگران قدس به یک گشتی مقاومت اشاره کردند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: حمله امروز به جولان حادثه جدیدی است که تاکنون مانند آن را مشاهده نکرده ایم.سالهای خوش اسرائیل در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به پایان رسیده است.

این رسانه ها بیان کردند: حزب الله در رویارویی آینده با اسرائیل به دنبال رسیدن به الجلیل است.نگرانی در اسرائیل از واکنش حزب الله با استناد به معادله ای جدید که به دنبال تحقق آن است، وجود دارد.

انهدام 3 خودروی زرهی صهیونیستها در جولان

منابع خبری از انهدام 3 خودروی زرهی صهیونیست ها در جولان اشغالی خبر داد. سرنشینان این خودروهای زرهی صهیونیستها نیز به هلاکت رسیدند.رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نزدیک مرز لبنان به نیروهای خود آماده باش کامل اعلام کرده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که شهرک نشینان در مناطق شمالی اراضی اشغالی نزدیک مرز لبنان، دچار ترس و وحشت شده اند.

منابع صهيونيستي: هدف ازعمليات قنيطره، ترور يکي از فرماندهان حزب الله بوده است

منابع صهیونیستی اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم قنیطره قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است.

شبکه المنار گزارش داد: حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد زمانی که گروهی از رزمندگان این جنبش در مزرعه الامل واقع در قنیطره سوریه در حال بررسی میدانی منطقه بودند مورد هجوم حملات موشکی بالگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که در اثر آن شماری از این رزمندگان به شهادت رسیدند.

در همین حال کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسراییلی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در پشت این هجوم قرار داشته است.

آلون بن دیوید تحلیلگر صهیونیست در مصاحبه با کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: هدف از این هجوم کشتن یکی از مسئولان حزب الله بود. این عملیات حادثه ای بی نظیر بود و در حالی رخ داد که حزب الله سال گذشته معادله جدیدی را در منطقه برقرار و عملا اعلام کرد که واکنش به هرگونه هجوم اسراییل را حق خود می داند.

اسامی شهدا اعلام شد

بر اساس بیانیه حزب‌الله لبنان، اسامی شهدای لبنانی از این قرار است:

1ـ شهید فرمانده محمد احمد عیسى «ابو عیسى»

متولد: عربصالیم 1972 م / متأهل / 4 فرزند

2ـ شهید جهاد عماد مغنیه «جواد»

متولد: طیردبا 1989 م / مجرد

3ـ شهید عباس ابراهیم حجازی «سید عباس»

متولد: الغازیه 1979 م / متأهل / 4 فرزند

4ـ شهید محمد علی حسن ابو الحسن «کاظم»

متولد: عین قانا 1985 م / مجرد

5ـ شهید غازی علی ضاوی «دانیال»

متولد: الخیام 1988 م / متأهل / یک پسر

6ـ شهید علی حسن ابراهیم «ایهاب»

متولد: یحمر الشقیف 1993 م / مجرد

انتهای پیام

http://www.shafaqna.com/persian

نظر شما