شناسهٔ خبر: 31370846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانشين فرمانده کل سپاه:

هيچ امتيازي به دشمن نمي‌دهيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- جانشين فرمانده کل سپاه با تاکيد بر اينکه فقط با مقاومت و ايستادگي مي‌توان دشمن را نااميد کرد ، گفت:دشمن هرگاه در ما اراده ببيند سست مي‌شود، خانه دشمنان ما عنکبوتي و بسيار سست است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سپاه نيوز؛ سردار سرتپ پاسدار حسين سلامي صبح امروز(شنبه) در گردهمايي بزرگ رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس که در مصلاي بزرگ امام علي(ع) شهر کرمان برگزار ‌شد با تبريک ولادت حضرت زهرا(ع) اظهار داشت: حضرت زهرا(ع) بهترين هديه الهي بود و خداوند آن حضرت را خير کثير ناميد.
وي با تسليت شهادت 27 لاله سرخ از پاسداران در حادثه تروريستي سيستان گفت: خداي متعال را سپاسگزارم که امروز اين توفيق را پيدا کردم تا در جمع رزمندگان و پيشکسوتان جهاد و شهادت در استان کرمان حضور پيدا کنم.
جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه "شما برگزيده خدا بوديد و خداوند شما را شايسته جهاد قرار داد" يادآور شد: رزمندگان ما تاريخي سرشار از حماسه و عزت خلق کردند.
وي با اشاره به اينکه لشکر 41 ثارالله يک لشکر آسماني بود که به هر خطي مي‌زد آن را مي‌شکست و هنر آن فراري دادن دشمن بود، گفت: اين لشکر فرمانده دلاور، رشيد و نام‌آوري به‌نام قاسم سليماني داشت که امروز هم مانند ستاره‌اي بر آسمان پرافتخار ايران و جهان مي‌درخشد.
سلامي با ابراز اينکه کرمان سرزميني با تاريخ کهن با مردماني وفادار و شجاع، اهل ايثار و محب اهل‌بيت(ع)، ولايتمدار و مجاهد دارد عنوان کرد: هر ملتي براي يافتن هويت خود نيازمند يک منبع توليد هويت است تا ريشه خود را از آن دريافت کند و عاشورا منبع هويت‌بخش مسلمانان و شيعيان است و به ما روح مردانگي و جوانمردي آموخت تا با الهام از روح عاشورا در مقابل ظالمان و ستمگران بايستيم.
وي با اشاره به اينکه امروز دفاع مقدس هم به يک منبع هويت تبديل شده و مرداني با الهام از واقعه عظيم عاشورا حماسه‌اي خلق کردند، اما در اين حماسه امام تنها نماند بيان کرد: دفاع مقدس مولد فرهنگ شهادت و مقاومت بود و شهدا مظهر قدرت اسلام و ايران بودند.
جانشين فرمانده کل سپاه  با اظهار اينکه "وقتي شهداي ما شهيد مي‌شدند نه‌تنها قدرت سپاه اسلام کم نمي‌شد بلکه روح جديدي بر پيکره امت اسلامي جاري مي‌شد" افزود: فرهنگ شهادت توليدکننده قدرت بود و قدرت‌هاي به‌ظاهر بزرگ در مقابل روحيه شهادت‌طلبي ما کم آورند.
وي با تأکيد به اينکه ملتي که مرگ در راه خدا را با زندگي جابه‌جا مي‌کند شکست نخواهد خورد و از هيچ قدرتي هرچقدر بزرگ باشد نمي‌هراسد و تسليم دشمن نمي‌شود گفت: شهادت فرهنگ پيروزي و نسخه تسليم‌ناپذيري يک ملت است.
سلامي با بيان اينکه امام(ره) فرمود ملتي که شهادت دارد اسارت ندارد و رهبر عزيز ما فرمود شهدا مظهر قدرت ايران هستند، اضافه کرد: هرچه ما امروز از استقلال، آزادي يعني دور بودن از تأسي بيگانگان، کرامت، بزرگي، عزت، امنيت، شکوه و پيشرفت در جامعه مي‌بينيم حاصل خون شهدا و تحمل اسيران آزاده و جانبازي جانبازان است.
وي با اشاره به اينکه شهدا نه‌تنها آن زمان کشور را از شکست نجات دادند بلکه امنيت را براي هميشه تاريخ سرزمين ايران به‌ارمغان آوردند گفت: بعد از دفاع مقدس جنگ‌هاي زيادي پيرامون کشور ما انجام شد اما ايران آزاد و سربلند و مستقل باقي ماند و امروز به‌عنوان مظهر قدرت اسلام در مقابل تمام دنيا مي‌درخشد.
جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه طراحي عمليات‌هاي پيچيده‌اي که در تاريخ جنگ‌هاي جهان شگفتي‌آور است فقط توسط مرداني انجام شد که لبريز از شهادت بودند، تصريح کرد: ما با شهادت زنده‌ايم و شهادت رمز حيات و جاودانگي ماست.
وي با ابراز اينکه "امروز هم فرهنگ شهادت همانند دوران دفاع مقدس در روح جوانان ما حاکم است"، گفت: بايد جنگ با دشمن را در ميدان خاتمه داد و آن وقت به ميدان سياست رفت و ما اين تجربه را از دفاع مقدس داريم.
سلامي با اظهار اينکه "دشمن هر وقت از ما اراده ديد سست شد و درس بزرگ شهدا نترسيدن از دشمن است"، افزود: خانه دشمنان ما عنکبوتي است و قرآن اين وعده را به ما داده است.
وي با اشاره به اينکه "ما در سختي‌ها رشد پيدا کرديم و مي‌دانيم آسايش از سختي‌ها آغاز مي‌شود" گفت: ما ظرفيت خود را در جنگ شناختيم و وقتي از مقاومت حرف مي‌زنيم مي‌دانيم دشمنان ما به ناتواني و زوال رسيدند و ملت ايران در اوج اقتدار و عزت نسبت به هر زمان ديگر هستند.
جانشين فرمانده کل سپاه با تأکيد به اينکه "ما امروز تا آينده‌اي که به پيروزي نهايي برسيم در مقابل دشمن خواهيم ايستاد" يادآور شد: چهل سال انقلاب به ما نشان داد که با مقاومت، زودتر و با هزينه کمتر مي‌توان موفقيت کسب کرد پس اگر مي‌خواهيد در ميدان دشمن بازي نکنيد از هيچ چيز نترسيد چرا که خداوند با ما است و خلف وعده نمي‌کند و وعده الهي پيروزي اسلام است.
وي ادامه داد: مقاومت ما را به نتيجه مي‌رساند و در مقاومت هيچ امتيازي به دشمن نمي‌دهيم.
سلامي با ابراز اينکه "ما جنگيده‌ايم که فرهنگ مقاومت را بالا ببريم ، تصريح کرد: در هر ميداني بايد پاسخ دشمن را در ميدان داد و در ميدان اقتصاد هم بايد جواب دشمن را در ميدان داد.
وي با اظهار اينکه "تمام جهان اين نکته را بداند که وقتي سخن از شهادت مي‌گوييم به اين معنا نيست که ما مي‌ايستيم تا دشمن بر سر ما بريزد و ما را بکشد" گفت: اگر گزينه دشمن جنگ باشد سرتاسر تهاجم مي‌شويم و معناي شهادت کشته شدن يک‌طرفه ما نيست و تا ده‌ها نفر از دشمن را نکشيم يک نفر از ما شهيد نمي‌شود.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه "با هيچ کشوري سر جنگ نداريم که آغازکننده جنگ باشيم اما اگر کسي بخواهد تهاجم کند ديگر او را رها نخواهيم کرد" اضافه کرد: در جنگ، آغاز ممکن است با دشمن باشد اما پايان حتماً با ما است.
وي با تأکيد به اينکه "ما جنگ اقتصادي را هم با تدابير نوراني مقام معظم رهبري( مد ظله)پشت سر خواهيم گذاشت و به‌فضل الهي در ميدان اقتصاد مقاومتي پاسخ دشمن را خواهيم داد" گفت: به دشمن نشان مي‌دهيم که از هر مسيري که به‌سمت ملت ايران بيايد شکست مي‌خورد.
وي با تصريح اينکه "سيطره سياسي دشمن از سرزمين‌هاي اسلامي جمع خواهد شد و او را محو خواهيم کرد" گفت: ما از مشکلات عبور مي‌کنيم چرا که ملت ما بزرگتر از مشکلات است و ايران امروز ديگر ايران چهل سال پيش نيست و يک ايران مقتدر براي شکست دادن و پيروز شدن در مقابل دشمنان اسلام است.
جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه مادامي که ملت ايران در پرتو ولايت مسير خود را طي مي‌کند شکست ندارد افزود: مقاومت ما در عرصه اقتصادي هم به‌معناي سکون نيست و براي توليد و منفعت اقتصادي گام برمي‌داريم و ايران را مي‌سازيم.
وي با ابراز اينکه مقام معظم رهبري( مد ظله)در گام دوم انقلاب منشور سعادت ملت را ترسيم کردند بيان کرد: در آغاز گام دوم انقلاب در حالي که مقتدرتريم و دشمن را مي‌شناسيم با اعتماد به نفس و توکل بيشتر و با داشتن جوانان و مردمي آگاه‌تر و رهبري حکيم بر دشمن پيروز خواهيم شد.

نظر شما