شناسهٔ خبر: 31365528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

نقض بیش از ۸۰۰ بار آتش بس در الحدیده

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از ۸۴۲ بار نقض آتش‌بس الحدیده طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جبهه جهانی مستعضفین به نقل از خبرگزاری فارس،‌ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته ۸۴۲ بار آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، سریع در ادامه گفت، (اما) ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به قطعنامه‌ها و تصمیم‌های سازمان ملل، توفق آتش‌بس و طرح استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در الحدیده پایبند هستند.

وی تصریح کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۴۹۶ خمپاره به سمت مواضع ارتش یمن ، منازل و مزارع پلیم کرده‌اند و علاوه بر آن ۲۴۹ تیراندازی با سلاح‌های سبک و متوسط صورت گرفته است. همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۵۵ حمله به نقاظ مختلف یمن از جمله «باقم، البقع، شدا، نجران، صعده، کشر و حرض» داشته‌اند.

یحیی صریح افزود، ارتش یمن در پاسخ به این تجازوات گسترده، ۲۱ عملیات علیه مواضع ائتلاف متجاوز و خطوط امدادی آنها انجام داده و خسارت‌های جانی و مالی به آنها وارد کرده است.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ (۱۸ نوامبر ۲۰۱۸) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما