شناسهٔ خبر: 3134807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

روزنه

صاحب‌خبر -

فتوای  آیت الله مکارم‌شیرازی درباره خریدوفروش قبر
ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی درباره خرید و فروش قبور گفت: در قبرستان‌هایی که وقف عام است به هیچ‌وجه جایز نیست تنها می‌توانند هزینه‌های مربوط به دفن، نگهبانی، نگهداری و نظارت و خدمات قبرستان را بگیرند ولی اگر زمین قبرستان متعلق به امام یا امامزاده باشد می‌توانند حق انتفاع و استفاده و اباحه تصرف آن را به کسی بفروشند.»

تست موفقیت‌آمیز  «جنگنده برهان» در تونل باد ملی
تسنیم: جنگنده برهان که با نام B92 شناخته می‌شود و یک محصول کاملا ایرانی است، در تونل باد ملی با موفقیت تست شد. «برهان» جدیدترین جنگنده ایرانی به شمار می‌رود و هم‌اکنون در حال طی مراحل طراحی نهایی است. این جنگنده توسط پژوهشکده سازمان صنایع هوایی و در تونل باد ملی نیز با موفقیت تست شده و عملکرد آن مورد تایید قرار گرفته و حتی مسوولان توانسته‌اند با تغییرات به وجود آورده شده در بدنه جنگنده، پایداری جنگنده برهان را نسبت به شفق افزایش دهند. در حال حاضر، این جنگنده در انتظار یک سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی است تا در داخل کشور به تولید انبوه برسد. 

رستم  ‌قاسمی: با احمدی‌نژاد ارتباط رفاقتی دارم
رستم قاسمی وزیر نفت دولت پیشین و مشاور فعلی معاون اول رییس‌جمهوری، در مصاحبه با «فارس» به تشریح اقداماتش در ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و برخی اقدامات دیگرش پرداخت: 
ـ ما میدان‌های مشترک نفتی بسیاری داریم که تعداد زیادی از آنها با عراقی‌هاست. از جمله میدان آزادگان که شما از آن نام بردید. باید بگویم که ما یک میدان نفتی در آزادگان شمالی و جنوبی داریم. میدان نفتی آزادگان شمالی در قراردادی که با چینی‌ها داشتیم و تا زمانی که من در وزارت نفت بودم بخش‌های حفاری آن به اتمام رسیده بود و بخش فرآوری‌ آن در حال انجام بود که باید به بهره‌برداری می‌رسید فکر می‌کنم تا آن روز تا 50هزار بشکه در روز هم به عنوان تولید زودهنگام بهره‌برداری کردیم، آزادگان جنوبی نیز توافقات و تفاهماتش با چینی‌ انجام شده بود که مشکلاتی با وزارت نفت پیش آمده است که من مطلع نیستم و امیدوارم به زودی به اتمام برسد. 
ـ من هیچ ارتباط سیاسی و تشکیلاتی با هیچ گروهی ندارم و علاقه‌ای به کار سیاسی ندارم و با دوستان و همکاران دولت قبل از جمله آقای احمدی‌نژاد ارتباط رفاقتی و دوستانه دارم. 
ـ من سرباز انقلابم و هرجا لازم باشد خدمتگزارم و امروز هم احساس کردیم در عراق و سوریه که علاوه بر جنبه‌های اقتصادی پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد فعالیت کنیم. برای من پست و مسوولیت مهم نیست در همه دولت‌ها تا آنجا که توان داشتم به نظام خدمت کردم و امروز کار در سوریه و عراق برای نظام مهم است. 
ـ قرارگاه خاتم‌الانبیا یک مجموعه بزرگ است که در بخش‌ها و ابعاد مختلف اقتصادی به فعالیت می‌پردازد و من در این مدت توفیق خدمت در بخش‌های مختلف اقتصادی را از جمله راهسازی، راه‌آهن، بندرسازی، سدسازی، ساخت کارخانه از جمله کارخانه فولاد و موضوعات مختلف دیگری را در قرارگاه خاتم‌الانبیا برعهده داشتم که بخش عمده فعالیتم در قرارگاه در زمینه نفت و گاز بود. 
ـ من معمولا در سفرهایی که به سوریه می‌روم با بشار اسد دیدار دارم که در این سفر یک‌هفته‌ای با تعدادی از مسوولان دولت به سوریه رفته بودیم و ملاقاتی را با اکثر وزرای سوریه و رییس‌جمهور داشتیم و درباره مسایل اقتصادی صحبت و وضع اقتصادی سوریه را بررسی کردیم. 

نظر شما