شناسهٔ خبر: 31337168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

توزيع اسکناس‎هاي نو آغاز شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اسفند،ماه شلوغ خودپردازهاي بانکي است و بانک‌ها تلاش مي‌کنند تا در روزهاي اوج خدمات‌رساني، شرايطي را براي کارکرد بهينه دستگاهها فراهم کنند؛ البته چند روزي است توزيع اسکناس نو هم آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، اسفندماه را شايد بتوان يکي از کليدي‌ترين ماههاي سال براي نظام بانکي دانست. روزهايي که به دليل تسويه حساب‌هاي پاياني سال، افزايش تقاضاي مردم براي نقل و انتقالات مالي، پرداخت عيدي و پاداش پايان سال و از همه مهمتر، دريافت و برداشت‌هاي مردم براي خريدهاي نوروزي از نظام بانکي، بسيار حائز اهميت به شمار مي‌روند.
ردپاي اسکناس‌هاي تا نخورده در خودپردازها
همه‌ ساله بانک مرکزي با همکاري نظام بانکي تلاش مي‌کند تا شرايطي را براي دسترسي هر چه بيشتر مردم به امکانات مالي و البته اسکناس براي انجام معاملات روزمره و خرد خود فراهم کرده و سطح خدمات‌رساني را افزايش دهد؛ به خصوص اينکه اين ماه شلوغ، به دليل افزايش تقاضاهاي نقل و انتقالات پول و تبادلات مالي، مي‌تواند محکي براي نظام بانکي در ارايه خدمات متناسب با نيازهاي مشتريان باشد.
بر اين اساس، از روزهاي ابتدايي اسفندماه، بسياري از خودپردازهاي بانکي، روزهاي شلوغي را به خود مي‌بينند و بر اين اساس شعب بانکي تلاش دارند تا با کمترين قطعي با سيستم مرکزي، نيازهاي مالي مردم را برآورده سازند؛ به خصوص اينکه در اين ماه، لازم است تا پول‌گذاري در دستگاههاي خودپرداز، با فاصله کمتري صورت گيرد تا مراجعه‌کنندگان به دليل نبود پول در دستگاههاي خودپرداز، از دريافت خدمات محروم نشوند.
برآوردهاي بانک مرکزي هم که به صورت گزارش‌هاي دوره‌اي منتشر مي‌شود نشان مي‌دهد که ميزان اسکناس در دست مردم بسيار کمتر از گذشته شده و بيشتر خدمات بانکي بدون نقل و انتقال فيزيکي پول، صورت مي‌گيرد.
توزيع اسکناس نو در شعب رونق مي‌گيرد
بررسي‌هاي ميداني خبرنگار مهر حکايت از آن دارد که چند روزي است در خودپردازهاي بسياري از نقاط شهر، اسکناس نو در دستگاهها بارگذاري شده و مراجعه کنندگاني که براي دريافت پول نقد به خودپردازها مراجعه مي‌کنند، با پول‌هاي تانخورده مواجه مي‌شوند که همين امر، حال و هواي آمدن نوروز را دو چندان مي‌کند.
يکي از متصديان نظام بانکي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بانکها تلاش مي‌کنند تا براي جلب رضايت بيشتر مشتريان، اين روزها بارگذاري اسکناس‌هاي نو در دستگاههاي خودپرداز را سرعت بخشيده و شرايطي را فراهم کنند که مردم دسترسي بيشتري به اسکناس تانخورده داشته باشند.
وي مي‌گويد: البته بارگذاري اسکناس‌هاي نو در دستگاههاي خودپرداز، هنوز به اوج خود نرسيده، چراکه بانک مرکزي پول نو را به اندازه روزهاي پاياني سال در اختيار بانکها قرار نداده، بنابراين بانکها با موجودي به مراتب کمتري نسبت به روزهاي پاياني سال نسبت به توزيع اسکناس‌هاي نو در دستگاههاي خودپرداز شعب خود اقدام مي‌نمايند که مطابق با هماهنگي‌هاي به عمل آمده، قرار است که در هفته‌هاي پاياني سال، توزيع اسکناس هاي نو در خودپردازها و شعب بانکي، افزايش يابد.
به گزارش مهر، در اين ميان، مردم هم که با اسکناس نو در دستگاههاي خودپرداز مواجه مي‌شوند، به نوعي سورپرايز شده و احساس رضايت بيشتري از بانک مي‌کنند؛ اما به طور قطع، بانک مرکزي هم مطابق با رسم و سنت هر ساله، توزيع اسکناس‌هاي نو را افزايش خواهد داد که به نظر مي‌رسد مي‌تواند رضايت‌مندي بيشتري براي مشتريان به همراه داشته باشد.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما