شناسهٔ خبر: 31324827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عمليات تاخت آب خاکي تکاوران نيروي دريايي ارتش در سواحل مکران

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- يگان هاي تکاوري و تفنگداران دريايي نيروي دريايي، با بکارگيري انواع تجهيزات و سلاح هاي خود ازجمله قايق هاي تندرو، شناورهاي هجومي و ناوچه هاي راکت انداز به سمت اهداف از پيش تعيين شده در سواحل جنوبي کشور يورش برده است.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ، اين تکاوران روز جمعه در اولين روز از مرحله نمايش قدرت رزمايش بزرگ ولايت 97،در مقابله با عمليات تهاجمي سنگين دشمن، با تسلط بر راهبردهاي رزمي و رصد اطلاعاتي و عملياتي يگان هاي نفوذ کننده مانع هرگونه فعاليت عملياتي و تجسس اطلاعاتي دشمن شده و با پشتيباني يگانهاي پدافند ساحلي نسبت به اجراي آتش سبک و سنگين توپخانه اي بر روي اهداف از پيش تعيين شده اقدام کردند و در مدت زمان بسيار کم توانستند مانع از پيشروي يگان هاي مهاجم شوند.
انهدام واحدهاي شناور دشمن توسط شناورهاي تندروي آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عمليات مين ريزي، دفاع ساحلي توسط توپخانه ساحلي، اجراي تازش موتوري در سواحل و هلي برن تفنگداران بوسيله بالگردهاي يگان هوادريا از جمله ديگر عمليات هاي صورت گرفته در اين مرحه از رزمايش بود.
هواناوهاي يگان هوادريا نيز بخش مهمي از اجراي اين مرحله از رزمايش را برعهده داشتند و به حمل و نقل سريع نيروها در مناطق مختلف عملياتي پرداختند.
سخنگوي رزمايش ولايت٩٧، در همين خصوص اظهار داشت: تفنگداران دريايي آخرين لايه دفاعي براي حفاظت از سواحل و جلوگيري از نفوذ دشمن هستند.
امير دريادار حمزه علي کاوياني تصريح کرد: تفنگداران و تکاوران دريايي با استفاده از شناورهاي تندرو و آتش پرحجم اين يگانها ماموريت عمليات آبي ضد آبي خاکي در مقابل دشمن نيز بر عهده دارند.
وي خاطرنشان کرد: تجهيزات و تسليحات اين تفنگداران کاملا بومي بوده و با توجه به نيازهاي عملياتي و متناسب با تهديدات ساخته شده اند.
سخنگوي رزمايش با اشاره به هماهنگي ميان نيروها و صنعت دفاعي افزود: در سالهاي اخير اقدامات خوبي در زمينه توليد مهمات شده که برخي هوشمند هستند و در رزمايش نيز از آنها استفاده مي کنيم.
مرحله نمايش قدرت رزمايش بزرگ ولايت 97، درمحدوده شرق تنگه هرمز، درياي عمان و شمال اقيانوس هند تا مدار10 درجه به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.
7198/6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما