شناسهٔ خبر: 31324169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آتش نشاني 50 شهر به تجهيزات ميکروبي و شيميايي مجهز مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- معاون امور شهري سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: قرارداد مطالعات پدافند غيرعامل براي 22 شهر امضاء شده که در آن مواردي همچون برنامه ريزي براي کاهش آسيب پذيري، پايش تهديدات و ارائه برنامه هاي بلند مدت و کوتاه مدت براي مقابله با بحران ها و شناسايي مراکز خطرساز مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، اسدالله کريمي در نشست معاونان عمراني استانداري هاي کشور و شهرداران منتخب در بندرعباس اظهار کرد: پدافند غيرعامل موضوع بسيار مهمي است که هر روز بر اهميت آن افزوده مي شود.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکيد کرده اند که مديران کشوري بايد احساس مسئوليت کنند و اگر اهميت پدافند غيرعامل را درک نکنند و پدافند غيرعامل توسعه نيابد با مشکلات جبران ناپذيري رو به رو خواهيم شد، امروزه همه شهرها با تهديدات متنوعي مواجه هستند و اگر آمادگي مديريت تهديدها را نداشته باشيم در ارائه خدمات با مشکلات زيادي مواجه خواهيم شد.
معاون امور شهري سازمان پدافند غيرعامل کشور تصريح کرد: در شهرها به جهت توسعه سريع و بي‌برنامه و استقرار کاربري هاي مختلف در کنار هم بدون توجه به اثرات آن، تهديدات نوين به تهديدات قبلي اضافه شده است که نمونه آن حمل ونقل مواد شيميايي از داخل شهرهاست.
وي تأکيد کرد: علي رغم تمام مزاياي فناوري هاي روز، اگر به تهديدات توجه نشود معضلات زيادي را در پيش رو خواهيم داشت.
کريمي با بيان اينکه در تمام کشورها رويکرد توجه به نوع دفاع تغيير کرده و همه به سمت پدافند غيرعامل روي آورده اند، اظهار کرد: از سال 82 با فرمان مقام معظم رهبري تشکيلات سازمان پدافند غيرعامل آغاز به کار کرد و با تصويب اساسنامه سازمان شکل جديدي به خود گرفت.
وي گفت: سازمان پدافند غيرعامل از سه سال قبل درصدد بود مفاهيم پدافند را به بدنه جامعه گسترش دهد، در اين راستا 50 شهر بالاي 200 هزار نفر جمعيت که بيش از 75 درصد جمعيت کشور در اين شهرها زندگي مي کنند، در اولويت قرار گرفته است که اميدوارم شناخت کلي از اين شهرها داشته باشيم.
معاون امور شهري سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: قرارداد مطالعات پدافند غيرعامل براي 22 شهر امضا شده که در آن مواردي همچون برنامه ريزي براي کاهش آسيب پذيري، پايش تهديدات و ارائه برنامه هاي بلند مدت و کوتاه مدت براي مقابله با بحران ها و شناسايي مراکز خطرساز مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: سال آينده سازمان پدافند غيرعامل با همکاري شهرداري ها درصدد است که با مشارکت سازمان همياري شهرداري ها طرح انجام واکنش سريع به حوادث را در تمام شهرها اجرايي کند و البته شهرداري ها بايد فضاي مورد نياز براي تخليه جمعيت و مقابله با حوادث را شناسايي کرده باشند.
کريمي خبر از تجهيز آتش نشاني‌ 50 شهر کشور به تجهيزات مقابله با حوادث شيميايي، پرتويي و ميکروبي خبر داد و اظهار کرد: همه شهرداري ها بايد ساختار پدافند غيرعامل را اجرايي کنند و پدافند غيرعامل در تمام طرح هاي عمراني لحاظ شود.

نظر شما