شناسهٔ خبر: 31320211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سردار سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:

فرهنگ شهادت سبب مي‌شود که افراد جامعه براي دفاع از ارزش‌هاي ملي و ديني، وارد عرصه شوند و جانشان را فدا کنند

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز وهابيت عامل تفرقه و خون ريزي در جهان اسلام است و بشدت تلاش مي کند که در راستاي سياست يهوديان چهره اسلام را همانند بني اميه تخريب کند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب خطر وهابيت را به خوبي تشخيص دادند و گوشزد کردند که همه ما بايد به اين امر توجه داشته باشيم       . 

به گزارش خبرنگار آريا دفترمازندران درشهرستان بابل،، سردار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در يادواره يکهزار و 747 شهيد بابل با محوريت 40 شهيد مدافع حرم مازندران در مصلي شهرستان بابل برگزارشد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي بيان  اينکه جوهر جهاد و شهادت در اسلام با جاهاي ديگر تفاوت دارد ،تصريح کرد: اين جوهر شهادت در اسلام هوشمندانه، هدفمند و مقدس است.

وي بااشاره به اينکه همه ملت‌ها به فداکاران، جانبازان و ازخودگذشتگان جامعه به ديده احترام مي‌نگرند ، افزود: اين تقدس گرايي در جوامع مختلف متفاوت است و فرهنگ ناب ايثار و شهادت در جامعه اسلامي موردتوجه و ارزش است.

سردار سليماني بيان داشت:ملت ما از شهادت وحشت ندارد و همين مردم اصفهان که عده اي از آنان در حادثه تروريستي اخير زاهدان به شهادت رسيدند تنها در عمليات رمضان 700 شهيد تقديم اين انقلاب و ملت کردند.    
فرمانده نيروي قدس سپاه تصريح کرد: فرهنگ شهادت سبب مي‌شود که افراد جامعه براي دفاع از ارزش‌هاي ملي و ديني، وارد عرصه شوند و جانشان را فدا کنند و جامعه را با اشاعه چنين فرهنگي بيمه کنند.

وي همچنين در زمينه خصوصيات و ويژگي‌هاي شهيدان اظهار داشت: ايثار و شهادت برتري داشته و داراي فضيلت است و اين سبب مي‌شود تا هر عمل مادي و معنوي را فدا کند، ازاين‌رو شهيد، قبل از شهادت نيز داراي فضيلت است.

اين مسئول افزود : امروز جهان اسلام، ايران را به عنوان يک قدرت منطقه اي مي شناسد و بعد از انقلاب اسلامي ايران بود که دو گروه حماس در فلسطين و حزب الله لبنان شکل گرفت و تقويت شد و اقتدار رژيم صهيونيستي را در هم شکست.
جوانان ما که به علت شرايط سني نتوانسته اند رشادت هاي شهداي ما را ببينند بايد براي آنان تشريح کنيم.         

فرمانده سپاه قدس برگزاري يادواره هاي شهدا را بسيار ارزشمند توصيف کرد و گفت : جوانان ما که به علت شرايط سني نتوانسته اند رشادت هاي شهداي ما را ببينند بايد براي آنان تشريح کنيم.        

سردار سليماني از دفاع مقدس به‌عنوان «دفاع مادر» يادکرد و گفت: دفاع مقدس داراي ويژگي‌هايي است که در درون جامعه کارساز بوده و بايد به دفاع مقدس ويژه بنگريم.

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مسائل محوري در حوزه دفاع مقدس اشاره کردوبيان داشت: همان‌گونه که انقلاب اسلامي موجب شد يک نظام فاسد، ضد دين و ضد مليت از بين برود و نظام ديگري را جايگزين کند، دفاع مقدس به‌عنوان انقلاب مکمل کارکرد بزرگي داشت و در بستر انقلاب، ارزش‌هاي ديني را در جامعه حاکم کرد.

فرمانده نيروي قدس سپاه با اشاره به اينکه بهره‌مندي مازندران از مواهب زيباي خدادادي گفت: جايگاه مازندران در علم و تحصيل علوم اسلامي، جهاد و مجاهدت، روحيه سلحشوري جوانان در عرصه‌هاي ورزشي و غيره سرآمد و زبانزد است.

سردار سليماني با اشاره به اينکه ورزشکار نوجوان مازندران حاضر به مبارزه با نماينده رژيم سفاک صهيونيستي نشده است اظهار داشت: اين اقدام و تفکر ورزشکار نوجوان مازندراني بسيار ارزشمند است زيرا کارش کمتر از مجاهدت مجاهدين در ميدان‌هاي مين نيست.

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با اشاره به آغاز چله دوم انقلاب اسلامي و عنوان اينکه پيروزي انقلاب يوم‌الله بوده است اظهار داشت: اعتماد به خداوند اساس نصرت انقلاب اسلامي بوده است.

وي با اشاره به تأکيد و توجه حضرت امام راحل درباره موضوع فلسطين و خطر وهابيت گفت: امروز موضوع فلسطين به مسئله اول جهان اسلام تبديل‌شده و روز قدس در کنار روز 22 بهمن قرار گرفته است.

فرمانده نيروي قدس سپاه با اظهار اينکه غير از کشور عراق که در مسير درستي در حال حرکت است ساير کشورهاي اسلامي به‌نوعي دست مسيحي‌ها و يهودي‌ها است گفت: امروز جهان اسلام به دليل وجود دو قدرت در لبنان و فلسطين احساس بازدارندگي قوي مي‌کند و اين ناشي از کارکرد اسلام و انقلاب اسلامي است.

وي تصريح کرد: در جمهوري اسلامي هيچ اقدام و تصميمي به منصه ظهور نمي‌رسد مگر آنکه منافع ملي ايران موردتوجه قرار گيرد و هيچ تصميمي بدون درنظرگرفتن منافع ملي به اجرا گذاشته نمي‌شود.

وي درادامه تصريح کرد: نگراني ما اين است که چرا دولت و مردم پاکستان اجازه مي دهند پول هاي عربستان در اختيار اين تکفيري ها قرار بگيرد و در حال حاضر پاکستان را در مقابل جهان قرار دهند.      
اين مسئول ادامه داد: تکفيري هاي مورد حمايت عربستان در خاک پاکستان با اقدامات خصمانه براي تمامي همسايگان خود از قبيل هند ، افغانستان و ديگر کشورها مشکل آفرين شدند و پاکستان بايد اين امر را به درستي درک کند.      
سردارسليماني تصريح کرد: پاکستان کشوري است که بمب اتم دارد و نبايد در برخورد با اين تکفيري ها ناتوان باشد و از ايران براي سرکوبي اين تکفيري ها عمليات مشترک بخواهد که اين امر پذيرفتني نيست. 
وي بيان داشت:ايران همسايه مطمئن براي پاکستان است و ما اين کشور را تهديد نخواهيم کرد ، اما از مزدوران تکفيري که دستشان به خون جوانان ما آغشته شد انتقام سختي خواهيم گرفت. 
اين مسئول خاطرنشان کرد: خطاب ما به مردم پاکستان اين است که به هيچ عنوان اجازه ندهند که عربستان با پول هاي خود کشورشان را از بين ببرد کما اينکه در حال حاضر پاکستان با تمامي همسايه هاي خود مشکل پيدا کرده و به عبارتي جهان در مقابل پاکستان قرار مي گيرد.
شهيد دادن مقابل دشمن مايه نگراني نيست زيرا در دفاع از انسانيت شهداي زيادي تقديم کرده‌ايم

فرمانده سپاه قدس بابيان اينکه تأثير ايران، همانند عربستان پولي يا به خاطر ايجاد پايگاه‌ها در کشورهاي ديگر نيست ، افزود: تأثير ايران نتيجه بصيرت ملت و درايت رهبري است و سبب شده در منطقه اثرگذار و با اقتدار باشد.

سردار سليماني با اشاره به حادثه تروريستي زاهدان، آن را دردناک توصيف کرد و گفت: شهيد دادن مقابل دشمن مايه نگراني نيست زيرا در دفاع از انسانيت شهداي زيادي تقديم کرده‌ايم اما آن چيزي که مهم است، اينکه يک عده‌اي مظلوم و بي‌گناه به شهادت برسند.

وي اظهار داشت : امروز وهابيت عامل تفرقه و خون ريزي در جهان اسلام است و بشدت تلاش مي کند که در راستاي سياست يهوديان چهره اسلام را همانند بني اميه تخريب کند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب خطر وهابيت را به خوبي تشخيص دادند و گوشزد کردند که همه ما بايد به اين امر توجه داشته باشيم.
اين مسئول اضافه کرد : جمهوري اسلامي ايران هيچ اقدامي را انجام نخواهد داد مگر در راستاي منافع ملي باشد و اگر تلاش کرده است که داعش را در عراق و سوريه سرکوب کند در راستاي منافع ملي بوده است.
وي افزود : اين منافع ملي ما بود که توانستيم عراقي را که دشمن اصلي ما بود و هشت سال در مقابل ما جنگيد امروز به عنوان دوست خوب تبديل کنيم.          
سردار سليماني اظهار داشت : عده اي متاسفانه به خاطر سرکوب داعش توسط ايران، ما را نقد مي کنند که اين نقد پذيرفتني نيست چون اجازه نداديم اين گروه وحشي که سه هزار مسجد را در سوريه منفجر کرد و خرابي هاي ويرانگري به بار آورد به خاک ايران نزديک شود.  
اين مسئول با بيان اينکه حتماً جمهوري اسلامي از مزدوراني که دست به جنايت عليه فرزندانش مي‌زنند، انتقام خواهد گرفت ، افزود:حتماً گروه خبيث را در هر نقطه‌اي بيابيم موردحمله قرار مي‌دهيم و اجازه نمي‌دهيم خون فرزندانمان توسط يک گروه تروريستي در خاک ميهن به زمين ريخته شود.         
خاطرنشان ميگردد: استان مازندران داراي 10 هزار و 700 شهيد است که سهم شهرستان بابل از آن يکهزار و 747 شهيد است.همچنين مازندران داراي 40 شهيد مدافع حرم است که بابل دو شهيد تقديم دفاع از حرم اهل بيت کرد.

نظر شما