شناسهٔ خبر: 3131556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رحماني فضلي در نشست خبري با همتاي عراقي؛

مسائل مرتبط با اروند رود را حل و فصل خواهيم کرد

وزير کشور گفت: در خصوص اروند رود بحث‌هايي کرديم و موضوعات مطرح شده را مرتفع خواهيم کرد تا انشاءالله مسئله اقتصاد را در دوطرف اروندرود گسترش دهيم.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور عصر امروز در نشست خبري مشترک با محمد سالم الغبان وزير کشور عراق، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز طرفين گفت: مسائل امنيتي و انتظامي در داخل کشور عراق و همچنين انتقال تجربيات ايران در حوزه‌هاي مختلف به اين کشور، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي ضمن تشکر از پذيرايي‌ عراقي‌ها از زوار ايراني در ايام اربعين افزود: براساس بحث‌هاي مطرح شده، قرار است با تشکيل کميته‌هاي مشترک براي سال آينده برنامه‌ريزي خوبي براي زوار صورت بگيرد.
وزير کشور به موضوع اروندرود اشاره کرد و افزود: در خصوص اروند رود نيز بحث‌هايي کرديم و موضوعات مطرح شده را مرتفع خواهيم کرد تا انشاءالله مسئله اقتصاد را در دوطرف اروندرود گسترش دهيم.
وي اعلام کرد: در صورت توافق طرفين و به خصوص دو استان عراقما سال بعد کل مسير نجف تا کربلا که حدود 80 الي 85 کيلومتر است را بين استان‌هاي خود توزيع کنيم؛ يعني هر استان را مسئول 5 کيلومتر از مسير مي‌کنيم تا هم موکب‌ها برقرار باشد و هم کار خدمت‌رساني به زوار صورت گيرد که البته موضوع بستگي به توافق با طرف عراقي دارد.
وزير کشور همچنين با بيان اينکه به صورت کلي مباحثي در خصوص تامين امنيت زوار در طول سال جهت سفر به عراق مطرح شد، گفت: در اين راستا قرار شده است آقاي ذوالفقاري معاون امنيتي بنده و نماينده وزير کشور عراق اين مسائل و نحوه اجرايي شدن آن را مورد بررسي قرار دهند.

نظر شما