شناسهٔ خبر: 31247443 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

احضار دوباره سفير رژيم صهيونيستي از سوي دولت لهستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - لهستان در کمتر از يک هفته، براي دومين بار سفير رژيم صهيونيستي را احضار کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ دولت لهستان امروز (دوشنبه) بار ديگر «آنا آزاري» سفير رژيم صهيونيستي در ورشو را در در پي اظهارات «اسرائيل کاتص» وزير خارجه رژيم صهيونيستي در مورد نقش ادعايي لهستاني‌ها در هولوکاست احضار کرد.
وزير خارجه جديد رژيم صهيونيستي، امروز دوشنبه در مصاحبه با راديو ارتش رژيم صهيونيستي گفته بود که «بسياري از لهستاني‌ها با نازي‌ها همکاري کردند و در نابودي يهوديان نقش داشتند.»
اين در حالي است که سفير رژيم صهيونيستي در ورشو، پيشتر نيز به دليل صحبت‌هاي مشابه «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به وزارت خارجه لهستان احضار شده بود.
نتانياهو روز پنجشنبه هفته گذشته در پايان نشست ورشو در حضور، مردم و دولت کشور ميزبان لهستان، را همدست نازي ها در قتل عام يهوديان معرفي کرد.
«ماتئوش موراويه‌ تسکي» نخست‌‌ وزير لهستان، نيز درواکنش به اين اقدام نتانياهو روز يکشنبه سفرش به قدس اشغالي را که قرار بود با هدف شرکت در نشست چهارجانبه کشورهاي اروپاي مرکزي انجام شود، لغو کرد.
رسانه ها و تحليلگران، اين اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي را دليل ديگري بر ناکامي نشست ورشو دانستند و گفتند، نتانياهو با بي احترامي به ميزبان نشست ورشو نشان داد که حتي حرمت ميزبان را نيز نگه نمي دارد.133/118
کليدواژه رژيم صهيونيستي سفير لهستان احضار

نظر شما