شناسهٔ خبر: 31244473 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لهستان سفير اسرائيل را در اعتراض به اظهارات نتانياهو احضار کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- لهستان در کمتر از يک هفته، براي دومين بار سفير رژيم صهيونيستي را احضار کرد تا اين امر، نشانه‌اي از تنش روزافزون ميان تل‌آويو و ورشو باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا، رسانه‌هاي اسرائيلي مي‌گويند در پي اظهارات وزير خارجه اين رژيم در مورد نقش ادعايي لهستاني‌ها در هلوکاست، دولت لهستان امروز (دوشنبه) بار ديگر «آنا آزاري» سفير رژيم صهيونيستي در ورشو را احضار کرده است.
«اسرائيل کاتص» وزير خارجه جديد رژيم صهيونيستي امروز در مصاحبه با راديو ارتش رژيم صهيونيستي گفته است: «بسياري از لهستاني‌ها با نازي‌ها همکاري کردند و در نابودي يهوديان نقش داشتند.»
وي افزود: «مي‌توان رفتاري ديپلماتيک داشت و بايد هم ديپلماتيک رفتار کرد، اما واقعيات تاريخي قابل تغيير نيستند: پيش از هلوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، يهودستيزي در ذات لهستاني‌ها بوده است.»
اين در حالي است که سفير رژيم صهيونيستي در ورشو همين 4 روز پيش هم به دليل صحبت‌هاي مشابه «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به وزارت خارجه لهستان احضار شده بود.
دولت لهستان مي‌گويد همکاري چند لهستاني با نازي‌هاي آلمان به معني همراهي کل مردم لهستان با هلوکاست نيست و کسي حق ندارد چنين ادعايي مطرح کند. ديروز نخست‌وزير لهستان سفرش به قدس اشغالي را که قرار بود با هدف شرکت در نشست چهارجانبه کشورهاي اروپاي مرکزي انجام شود، لغو کرد.

نظر شما