شناسهٔ خبر: 31230619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دولت تعدادي از مواد قانون ماليات‌هاي مستقيم را اصلاح کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - هيات وزيران در جلسه امروز خود به رياست اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري با تدوين لايحه اي، تعدادي از مواد قانون ماليات‌هاي مستقيم را اصلاح کرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر هيات دولت، اين اصلاحات شامل افزايش بهاي ناشي از تجديد ارزيابي دارايي هاي اشخاص، برون سپاري ماليات ستاني به دفاتر اسناد رسمي و معافيت برخي از مشاغل يا گروه هايي از آنان که ميزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 30 برابر معافيت موضوع قانون مذکور باشد از انجام بخشي از تکاليف از قبيل نگهداري اسناد و مدارک مربوط به اين قانون و همچنين اظهار نظر مالياتي تعيين و وصول ماليات مؤديان مذکور به صورت مقطوع تعيين مي شود.
** مصوبه مربوط به اخذ مابه التفاوت ريالي نرخ ارز مرجع از واردکنندگان اصلاح شد
با تصويب دولت، مصوبه مربوط به اخذ مابه التفاوت ريالي نرخ ارز مرجع از واردکنندگان کالا اصلاح شد.
هيات وزيران اين تصميم را با هدف شفاف سازي در نحوه محاسبه مابه التفاوت ريالي نرخ ارز مرجع و نيز نحوه اقدام در مورد واحدهاي توليدي که توسط آنها نسبت به ورود ماشين آلات و تجهيز خطوط توليد با استفاده از ارز مرجع مبادرت شده است، اتخاذ کرد.
** تصويب آيين نامه اجرايي ارتقاي شاخص هاي وضعيت زنان و خانواده
دولت در اجراي تکليف قانوني مندرج در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مبني بر تقويت نهاد خانواده و جايگاه زن در آن و توجه ويژه به نقش سازنده آنان، آيين نامه اجرايي درخصوص نحوه اعمال، ساز و کارهاي نظارت و پايش شاخص ها و وظايف و الزامات دستگاه هاي اجرايي براي ارتقاي شاخص هاي وضعيت زنان و خانواده را به تصويب رساند.
تقويت جايگاه سازماني امور زنان و خانواده در دستگاه هاي اجرايي، اعمال رويکرد عدالت جنسيتي بر مبناي اصول اسلامي و رصد مستمر ارتقاي شاخص هاي وضعيت زنان و خانواده از جمله اهداف آيين نامه اجرايي ياد شده است.
به موجب آيين نامه فوق، معاونت رييس جمهوري در امور زنان و خانواده موظف شد به منظور سنجش ميزان تاثير طرح ها و برنامه هاي دستگاه هاي اجرايي در ارتقاي شاخص ها و همچنين تقويت نظام سياستگذاري تصميم سازي و برنامه ريزي کلان حوزه زنان و خانواده، حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ اين آيين نامه، نسبت به ايجاد سامانه ارزيابي و رصد وضعيت زنان و خانواده و پايش مستمر شاخص ها اقدام کند.
به منظور بهره مندي جامعه از سرمايه انساني زنان در فرايند توسعه و تضمين مشارکت کامل و موثر زنان در سطوح تصميم گيري سازماني، معاونت رييس جمهوري در امور زنان و خانواده موظف شد با همکاري سازمان اداري و استخدامي کشور نسبت به طراحي و تدوين دوره هاي آموزشي ارتقاي دانش مديريتي زنان جهت اجرا در دستگاه هاي اجرايي اقدام کند.
** اساسنامه شرکت عمران شهر جديد ايوانکي به تصويب دولت رسيد
دولت با توجه به ضرورت تفکيک و استقلال مالي، اداري و ساختاري شهر جديد ايوانکي از شرکت عمران شهر پرديس و به منظور برنامه ريزي و اقدام موثر براي پيشبرد فعاليت هاي توسعه اي اين شهر، اساسنامه شرکت عمران شهر مذکور را به تصويب رساند.
** معافيت درآمد مازاد بر هزينه هاي شرکت هاي فروشنده برق نيروگاه هاي آبي
هيات وزيران در راستاي حمايت از حقوق حقه دولت و شفافيت در زنجيره توليد برق کشور، مصوب کرد در صورت عدم دريافت وجه و يا مابه ازاي آن، عدم تهاتر با بدهي هاي شرکت­هاي فروشنده با طلب اشخاص خريدار و نيز عدم بدهي به ساير اشخاص، شرکت هاي فروشنده برق نيروگاه هاي آبي از معافيت احتساب مبالغ پرداختي از سوي شرکت هاي برق منطقه اي به شرکت توانير جهت سرمايه گذاري در طرح هاي مربوط به عنوان درآمد، برخوردار شوند.
** آيين نامه تاسيس و فعاليت بورس در مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران تصويب شد
دولت با هدف افزايش سرمايه گذاري خارجي، آيين نامه تاسيس و فعاليت بورس در مناطق آزاد تجاري – صنعتي جمهوري اسلامي ايران را تصويب کرد.
نحوه و شرايط صدور، تعليق و لغو مجوز تاسيس و فعاليت بورس در مناطق آزاد، از جمله مفاد مندرج در اين آيين نامه است.
** اعلام نظر دولت درخصوص تعدادي از طرح هاي نمايندگان مجلس
هيات وزيران در ادامه ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادي از طرح هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نماينده خود را براي پيگيري موضوع تعيين کرد.
سيام**1751
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما