شناسهٔ خبر: 31165051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

۲۷ شهید مدافع وطن در پی انفجار انتحاری تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان+ اسامی شهدا/ ۳ روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان/ روحانی: تقاص خون شهیدانمان را خواهیم گرفت

در این حمله انتحاری که به گفته قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی-رجانیوز: شب گذشته اتوبوس پرسنل شیفت سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان براثر عملیات انتحاری تروریست‌های موسوم به جیش‌الظلم منفجر شد و تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

 

به گزارش رجانیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در بیانیه‌ای به توضیح چگونگی این حمله تروریستی پرداخت: «در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه ،تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه  چهارشنبه ۲۴بهمن  یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه ،عازم موطن خود بودند را در جاده خاش- زاهدان مورد هدف حمله انتحاری قرار دادند.»

 
در این حمله انتحاری که به گفته قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظان مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شد.
 
همچنین روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ تکمیلی تعداد شهدای جنایت تروریستی جاده خاش- زاهدان را ۲۷ تن و مجروحان را ۱۳ تن اعلام کرد که در ذیل می ‌آید.
 
۱-میثم عبدالله زاده
۲-ابراهیم صیادی
۳-محمد صابری
۴-ابوالفضل موسوی
۵-مهدی نوروزی
۶-روح الله بابایی
۷-حیدر براتی
۸-یونس امیری
۹-علیرضا پناه پوری
۱۰-یحیی براتی
۱۱-علی اکبر قبادپناه
۱۲-علی خادمی
۱۳-محسن صفری
۱۴-تقی مهرابی
۱۵-حسین قدیری
۱۶-اسماعیل کرمی
۱۷-سعید سلیمی
۱۸-عباس کوهی
۱۹-داوود میرزایی
۲۰-امید اکبری
۲۱-حسن مجیدی
۲۲-مرتضی فاضل
۲۳-رضا رحیمی
 
استاندار سیستان و بلوچستان نیز چگونگی وقع این حمله تروریستی را اینطور شرح داد: «در این حادثه خودرویی در محور خاش- زاهدان حوالی 65 کیلومتری زاهدان در مسیر اتوبوس حامل رزمندگان اسلام قرار داشت که زمانی که اتوبوس قصد سبقت‌گرفتن از این خودرو حامل مواد منفجره را داشته، خودرو از سمت شاگرد به اتوبوس برخورد می‌کند و انفجار انتحاری صورت می‌گیرد.»
 
استاندار سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی محور خاش به زاهدان و تسلیت به خانواده معزز شهدا، از امروز به مدت ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.
 
محمد جواد ظریف نیز در توییتر خود امریکا را مقصر این حمله تروریستی دانست و نوشت: « آیا اتفاقی است که درست همزمان با شروع سیرک ورشو ایران مورد حمله تروریستی قرار می گیرد؟! مخصوصا اینکه در همان روز هم کیشان این تروریست ها از خیابان های ورشو ( این سیرک را ) تشویق و با ربات های توییتری حمایت می کنند؟! ظاهراً قرار است آمریکا همیشه انتخاب های اشتباه ولی انتظار نتایج متفاوت داشته باشد.»
 

 

 

رییس جمهور نیز امروز صبح قبل از سفر به روسیه در فرودگاه مهرآباد گفت تقاص خون شهیدانمان را از گروهک تروریستی عامل جنایت شب گذشته خاش خواهیم گرفت.

 

 

نظر شما