شناسهٔ خبر: 3107337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

معاون فنی مدیر عامل شرکت پست خبر داد:اجرای طرح پیشخوان دولت در استان همدان

با همکاری شرکت پست و استانداری همدان پایلوت پیشخوان دولت در استان همدان در دست اجراست.

صاحب‌خبر -
مهندس نصیری معاون فنی مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با روابط عمومی وزارت ارتباطاتو فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب گفت: طبق برنامه چهارم توسعه،تعداد 10 هزار دفتر ICT روستایی باید در کشور ایجاد ‌شود که در حال حاضر 6 هزار و 321 دفتر ایجاد شده است.
وی افزود: در این راستا، شرکت پست جهت ارتباط بین دفاتر و شهرستان، اقدام به راه‌اندازی همین تعداد خط مبادلاتی با استفاده از پیمان‌کاران بخش خصوصی کرده که بر اساس برنامه زمان‌بندی هفته‌ای سه مرتبه با مراجعه به دفاتر، مرسولات پستی را جا به جا می‌کنند.
وی این دفاتر را نقاط خوب دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی و خدمات فیزیکی برشمرد و خاطر نشان کرد: با توسعه فعالیت‌ دفاتر ICT در روستاها و افزایش دسترسی مردم به خدمات و امکانات، از مهاجرت جلوگیری می‌شود.
وی پست را مسوول خدماتی که منجر به ردو بدل شدن مدارک و اسناد می‌شود دانست و گفت: توزیع کالا برگ‌های روستایی، توزیع کارت ملی، توزیع فرم هدف‌مند کردن رایانه‌ها، ثبت نام دانشگاه‌ها، توزیع کارنامه‌های داوطلبان، مشمولین نظام وظیفه، در دفاتر ICT روستایی از مزایای این دفاتر در روستاهاست.
وی با تاکید بر اتخاذ برنامه‌هایی برای درآمدزایی و مؤثر بودن این دفاتر گفت: دفتر ICT روستایی می‌تواند بحث پیشخوان دولت در ارایه خدمات در روستاها باشد. درآمدزایی این دفاتر منوط به مشارکت دستگاه‌های دولتی و سازمان‌هاست.
وی در این رابطه به همکاری شرکت پست و استانداری همدان در اجرای پایلوت پیشخوان دولت در استان اشاره کرد و گفت: پست و استانداری همدان به صورت مشترک، نرم‌افزاری تهیه کردند که با استفاده از آن تمام سازمان‌ها می‌توانند خدمات‌شان را در دفاتر ICT روستایی ارایه کنند.
وی از امضای هفت تفاهم‌نامه در قالب پیشخوان دولت در همدان خبر داد و تصریح کرد: در قالب پیشخوان دولت با سازمان‌های خدمات درمانی، ارشاد اسلامی، ثبت احوال، جهاد کشاورزی، شرکت برق، آبفاو آب منطقه‌ای تفاهم‌نامه امضا شد.
وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده افزود: شناسایی و احصاء 617 خدمت مربوط به 47 سازمان و تعیین فرایند عملیات هر یک از آن‌ها، ایجاد بستر IT در سطح استان، ایجاد شبکه wan استان، طرح موضوع در قالب جلسات تحول اداری استان در استانداری و ستاد پست، تعامل با مرکز فناوری اطلاعات استانداری و سایر سازمان‌ها و واحدهای ستادی برای بهره‌برداری از پایگاه اطلاعاتی در قالب پیشخوان دولت در همدان اجرا شد.
وی اجرای این طرح را موجب کاهش هزینه‌ها برشمرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در همدان در کل کشور پیاده‌سازی می‌شود.
معاون فنی مدیر عامل شرکت پست در خصوص ضرورت شکل‌گیری پیشخوان دولت گفت: با شکل‌گیری پیشخوان دولت ضمن ایجاد یک واحد مشخص برای اریه خدمات دولتی و غیر دولتی به صورت منسجم و هماهنگ به مردم، با جلب رضایت مردم موجب افزایش اعتماد عمومی به نظام می‌شود.
وی از جمله مزایای اجرای این طرح را جلوگیری از سر در گمی ارباب رجوع در دستگاه‌های مختلف، صرفه‌جویی در وقت و هزینه روستاییان، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تقویت حس کارآمدی دولت و نظام برشمرد.

انتهای پیام