شناسهٔ خبر: 3099625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان:

۱۷ واحد صنعتی آلاینده در گلپایگان اخطار محیط زیستی دریافت کردند

خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان گفت: از ابتدای سال تاکنون به ۱۷ واحد صنعتی در شهرستان اخطار داده شده تا با ارائه برنامه زمان‌بندی در راستای رفع آلودگی اقدام کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، قاسم حسومی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان گلپایگان اظهار داشت: با توجه به پایداری هوا و رسیدن فصول سرما، عملیات پایش شبانه از صنایع مستقر در شهرستان توسط بازرسان محیط زیست به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی بعد از ساعات اداری و به‌ویژه در شب از استانداردهای محیط زیستی مانند شرایط آلایندگی هوا، صدا و تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای کارخانجات خارج می‌شوند که در اکثر مواقع این موارد از طریق مردم گزارش می‌شود.

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان گفت: در حال حاضر تعدادی از صنایع با توجه به اخطارهای محیط زیستی و اعمال محدودیت‌هایی در تولید، در حال احداث سیستم‌های رفع آلوگی در حوزه هوا، خاک، آب و سایر موارد هستند.

وی بیان کرد: صنایع بزرگ شهرستان مانند مجموعه پتروشیمی نیز با پیگیری اداره‌کل محیط زیست استان و شهرستان ملزم به نصب سیستم پایش لحظه‌ای (آنلاین) شده‌اند که با ایجاد کوچکترین آلودگی، سیستم هشدار آن باعث می‌شود که نسبت به بهبود وضعیت اقدام و آلودگی را مهار کنند.

حسومی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون به 17 واحد صنعتی در شهرستان اخطار داده شده تا با ارائه برنامه زمان‌بندی در راستای رفع آلودگی اقدام کنند که پرونده 4 واحد به دلیل کم‌توجهی به اخطارها و عدم ارائه برنامه به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با اشاره به حفاظت از محیط طبیعی شهرستان به ویژه پناهگاه حیات وحش موته خاطرنشان کرد: محیط زیست شهرستان با ماموران یگان حفاظت به صورت مستمر و شبانه‌روزی نسبت به گشت و کنترل در این مناطق اقدام می‌کند.

سرپرست اداره محیط زیست گلپایگان به وجود برخی گونه‌های آبزیان در سد شهرستان اشاره کرد و گفت: محیط زیست شهرستان انتظار دارد شهروندان در صورت مشاهده شکار و صید در این مناطق به محیط زیست گزارش دهند تا بتوانیم همگام با مردم از این مواهب الهی بهتر مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما