شناسهٔ خبر: 3099264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سفر ظریف به آلمان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار و گفتگو با همتای آلمانی خود ظهر امروز وارد برلین خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز، آقای ظریف در گفت و گو با خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر در ژنو با بیان اینکه تصمیم گرفتم که یک سفر عبوری به  آلمان ، بلژیک و فرانسه داشته باشم، گفت: موضوع برنامه هسته ای ایران ، موضوعات منطقه ای  و بحث تروریسم و افراط از  محورهایی است که دراین سفرها درباره آن گفتگو خواهد شد.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران بااشاره به اینکه  فرصت کوتاه است اما باید از این فرصت ها بهترین استفاده را بکنیم،افزود: در  سفر به بروکسل با خانم موگرینی،  مسوول روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفتگو خواهیم داشت.

ظریف در ادامه رایزنی های خود با وزیران خارجه کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک درباره موضوع هسته ای ایران، بعد از ظهر امروز در وزارت خارجه آلمان با فرانک والتر اشتاینمایر دیدار و گفتگو خواهد کرد.
ظریف پس از دیدار با اشتاینمایر، برای دیدار و رایزنی با خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم بلژیک می شود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند.

برچسب‌ها:

نظر شما