شناسهٔ خبر: 30980764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

راهکارهاي پيشگيري از ابتلا به سکته مغزي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دبير علمي يازدهمين کنگره سکته مغزي : فشارخون، ديابت، استعمال دخانيات، مصرف الکل و چاقي از فاکتور‌هاي خطر قابل تغيير در بروز سکته مغزي است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از يازدهمين کنگره سکته مغزي، دکتر سيد حسين آقاميري در آستانه برگزاري اين کنگره با اشاره به اينکه توسعه بيمارستان‌هاي ويژه سکته مغزي در سراسر کشور براي ارائه خدمات بهتر و جامع به بيماران دچار اين مشکل امري ضروري است، افزود: آمار دقيقي در مورد سکته‌هاي مغزي نداريم، ولي بر اساس برخي از بررسي‌ها سالانه 70 تا 100 هزار مورد جديد سکته مغزي رخ مي‌دهد که به عبارتي هر 5 دقيقه يک مورد است.
اين متخصص مغز و اعصاب گفت: جمعيت ايران رو به سالمندي است و از آنجايي که سن، يک عامل خطر غيرقابل تغيير در سکته مغزي است مي‌توان گفت: در آينده به سمت سونامي سکته مغزي پيش مي‌رويم.
وي افزود: فشارخون، ديابت، استعمال سيگار و الکل، چاقي از فاکتور‌هاي خطر قابل تغيير در بروز سکته مغزي است و بايد اقدامات پيشگيرانه و هشدار‌هاي لازم در اين زمينه به مردم ارائه شود.
اين متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي درمان را براي سکته مغزي به طور کامل در کشور نداريم، گفت: اولين عامل ناتواني در کشور سکته مغزي و دومين عامل مرگ بعد از بيماري‌هاي قلبي عروقي نيز سکته مغزي است. بنابر اين توجه به پيشگيري و درمان به موقع اين بيماري امر حائز اهميت است.
يازدهمين کنگره سکته مغزي ايران اول تا سوم اسفند در سالن همايش‌هاي کتابخانه ملي جنب هتل ارم تهران در بزرگراه حقاني برگزار مي‌شود و استادان و صاحبنظران برجسته در اين کنگره حضور و جديدترين دستاورد‌هاي در زمينه سکته مغزي مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد.

نظر شما