شناسهٔ خبر: 30965722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افشاگري مجتهد درباره وضعيت جسماني پادشاه سعودي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- فعال توييتري عربستاني که ادعاي باخبر بودن از مسائل پشت پرده دربار سعودي را دارد فاش کرد بيماري آلزايمر سلمان بن عبدالعزيز پادشاه سعودي تشديد شده است و وليعهد سعودي سعي در سرگرم نگه داشتن پادشاه دارد تا خودش کنترل امور را در اختيار داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از الکوثر، «مجتهد» اين فعال سياسي و کاربر معروف عربستاني در توئيتر نوشت، محمد بن سلمان براي سرگرم نگه داشتن پدرش، ورق بازي و رقص زنان را انتخاب کرد زيرا بيش از هر چيزي پدرش را خوشحال مي‌کند به ويژه پس از بيماري آلزايمري که پزشکان از سال 2012 در او تشخيص دادند.
مجتهد در چندين توييت توضيح داد، چهار تن از مهم‌ترين افراد در حلقه ويژه پادشاه عربستان عبارتند از: نايف الزهراني که به دلقک کودکان (نوه‌هاي پادشاه) معروف است، شخصي از نجران به نام شديّد که با تقليد صدا پادشاه را سرگرم مي‌کند، عبدالرحمان الزهراني (دايي فهده مادر بن سلمان) و فهد الحثلين، برادر فهده و مسؤول رسيدگي به امور شتران پادشاه.
اين فعال توييتري معروف عربستاني افزود: از جمله کساني که به صورت مرتب به حضور پادشاه مي‌رسند، پزشک مخصوص او، پرستار ويژه‌اش و نوه‌هاي او هستند. همچنين همسر بن سلمان، فرزندانش، برادرش خالد و همسرش و نيز نگهبان شخصي و برخي از مسؤولان درمانگاه پادشاهي و خادمان شخصي او اجازه ملاقات با پادشاه را دارند.
وي در ادامه فاش کرد، علاوه بر بيماري آلزايمر ملک سلمان که به مراحل پيشرفته‌اي رسيده، او در سال 2009 نيز عمل جراحي روي کمرش انجام داد. همچنين او دچار گرفتگي رگ‌هاي قلبي و نوعي آريتمي قلب است.
مجتهد در توييت ديگري فاش کرد، ملک سلمان از بي‌خوابي شديد رنج مي‌برد و تنها با دارو مي‌تواند بخوابد، زماني که کمي از خاطرات خود را به ياد مي‌آورد، به شدت عصبي مي‌شود، تا جايي که مجبور مي‌شوند او را با دارو آرام کنند.
اين فعال عربستاني همچنين گزارش داد، ملک سلمان مبتلا به زانو درد شديد است و قرار بود عمل تعويض مفصل زانو انجام دهد اما پزشکان توصيه کردند اين جراحي را انجام ندهد زيرا وضعيت قلب و مغز او تحمل اين عمل را ندارد. نکته اينجاست که بن سلمان از اينکه پدرش تحمل جراحي را ندارد و تا اين لحظه نمرده تا او به قدرت برسد، ناراحت است!

نظر شما