شناسهٔ خبر: 30930700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بعيدي‌نژاد:

ثبت کانال ارتباطات مالي اروپا با ايران ساعات آينده اعلام مي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- سفير ايران در لندن گفت: بر اساس اطلاعات رسمي، ثبت کانال ارتباطات مالي آلمان، انگليس و فرانسه INSTEX با ايران به پايان رسيده و طي ساعات آينده اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «حميد بعيدي‌نژاد» سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن در صفحه توئيترش نوشت: «بر اساس اطلاعات رسمي، ثبت کانال ارتباطات مالي آلمان، انگليس و فرانسه با ايران به پايان رسيده و طي ساعات آينده اعلام خواهد شد.»
وي افزود: «مقر اين نهاد مالي با نام INSTEX که کوتاه شده عبارت«ابزار تبادلات تجاري»است در پاريس بوده، هر سه کشور اروپايي سهامدار آن هستند و رئيس آن فردي آلماني است.»
گفتني است شبکه خبري آلماني NDR امروز پنجشنبه اعلام کرد که آلمان، فرانسه و بريتانيا،به صورت رسمي کانالي به منظور تبادل مالي با ايران ايجاد کرده‌اند و نام اين کانال INSTEX است.
بنابر اين گزارش، INSTEX مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges يا همان «ابزار پشتيبان فعاليت‌هاي تجاري» است. طبق اطلاعاتي که NDR به دست آورده است، پاريس ميزبان کانال مالي است و يک بانکدار برجسته آلماني هم مسئوليت آن را بر عهده دارد. بريتانيا هم رئيس هيئت نظارت است و از هر کدام از اين کشورها هم يک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت. ديگر کشورهاي اروپايي هم مي‌توانند به اين سه‌کشور بپيوندند.

نظر شما