شناسهٔ خبر: 30929403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

جزئیات جدید از کانال ویژه مالی اروپا

۳ کشور بزرگ اروپایی آمادگی خود را برای راه اندازی کانال مبادلات مالی اتحادیه اروپا با ایران اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی "اان دی آر" آلمان اعلام کرد: انگلیس، فرانسه و آلمان آماده هستند تا کانال اروپایی برای انجام مبادلات مالی و ارزی با ایران را راه اندازی کنند.

سپتامبر 2018 میلادی بود که وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای با ایران موافقت خود را برای ایجاد یک کانال مالی و ارزی مشترک با ایران موسوم به "SPV" اعلام کردند تا شرکت های اروپایی بتوانند به همکاری های تجاری و مالی قانونی با ایران در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا ادامه دهند.

وال استریت ژورنال از آغاز فرآیند ثبت SPV خبر می دهد

کانال مبادلات مالی اروپا با ایران موسوم به اینستکس "INSTEX" که به معنی ابزار پشتیبان فعالیت های تجاری است، خواهد بود.

این در شرایطی است که سخنگوی امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز پیش از این تاکید کرده بود که تلاش ها با هدف ایجاد کانال ویژه مالی موسوم به اس پی وی وارد مرحله نهایی شده است.

سه روز پیش هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفته بود که این مکانیسم هنوز ثبت نهایی نشده است.

بسته دوم تحریم های آمریکا که به طور خاص صنعت نفت ایران را هدف قرار می دهد از اوایل نوامبر 2018 اعمال شده است. ماه می 2018 بود که ترامپ اعلام کرد ایالات متحده از توافق هسته ای ایران خارج می شود و تحریم های مجددی را علیه تهران اعمال می کند.

علی رغم اقدام یکجانبه آمریکا، سایر طرف های توافق هسته ای شامل چین، روسیه، فرانسه، آلمان، ایران، بریتانیا و اتحادیه اروپا همچنان پایبندی خود را به مفاد این توافق اعلام کرده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما