شناسهٔ خبر: 30819159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امام جمعه قم:

دشمن بر تصویب و اجرای لوایح FATF اصرار دارد/مجمع تشخیص مصلحت انقلابی و شجاعانه عمل کند

امام جمعه قم گفت: انتظار مراجع معظم تقلید از مسئولان، گره‌گشایی از مشکلات معیشتی مردم و اهتمام به حفظ خط‌مشی اسلام در مسئله حجاب و عفاف است.

صاحب‌خبر -



قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: تذکرات مراجع معظم تقلید و علما از سر احساس وظیفه و دلسوزی بیان می‌شود و مسئولان باید با همت بیشتری در عمل به این تذکرات اقدام کنند.
وی اظهار داشت: امروز همه اقشار جامعه از مسئولان انتظار دارند به گره‌گشایی از مشکلات و گرفتاری‌های معیشتی اقدام کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از خطبه‌ها به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایران اشاره و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با وجود انقلاب در بالاترین درجه استقلال قرار دارد و همه قدرتمندان به این استقلال توأم با اقتدار ملی و منطقه‌ای اقرار همراه با ستایش دارند.
امام جمعه قم اظهار داشت: اگر غیر از این بود، شاهد این همه توطئه رنگارنگ نبودیم؛ به طوری که در تمام 40 سال گذشته، جمهوری اسلامی مشغول دفع آنها باشد و همزمان از قافله پیشرفت هم عقب نماند.
وی افزود: امروز آنها در یک فریبکاری آشکار در حال تطهیر رژیم فاسد پهلوی وحتی بزک آ‌ن هستند و امیدوارند نسل‌های جدید چون آن سال‌های اختناق و فساد را مطلع نیستند، این دروغ‌ها را باور کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تمدن‌سازی انقلاب اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ارکان یک تمدن نوین را ایجاد و به بشریت عرضه کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی سهامدار اصلی انقلاب را ملت بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: آینده ایران و اسلام از آن ملت است و همه دستگاه‌ها از حوزه تا دانشگاه باید خادم ملت باشند.
امام جمعه قم همچنین با اشاره به بررسی لوایح پالرمو در آخرین ایستگاه یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه مسئولین باید در بررسی اسناد بین‌المللی دقت نظر داشته و از استقلال کشور مراقبت کنند. مسئله ‌FATF نیز از این قاعده خارج نیست اما به دلیل حساسیت‌های بوجود آمده و اصرار دشمن بر تصویب و اجرای آن، باید انقلابی و شجاعانه عمل شود.
وی درباره وقت‌کشی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی نیز اظهار داشت: آنها بدانند صبر انقلابی این ملت بی‌پایان نیست و با تکیه بر اسلام عزیز و همت جهادی ایستادگی خواهند کرد.

نظر شما