شناسهٔ خبر: 30774467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

آکسفام: ۷۵ درصد مردم یمن بر اثر حملات عربستان گرسنه مانده اند

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: مدیر اجرایی سازمان جهانی «آکسفام» در سخنانی اعلام کرد: ۷۵ درصد جمعیت یمن معادل ۲۲ میلیون نفر در این کشور، بر اثر حملات عربستان و تداوم محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی گرسنه مانده اند و نیازمند« فوری » کمک های غذایی هستند.

«وینی بیانییما» در گفتگو با شبکه خبری تلویزیونی «سی ان ان» گفت: کشور یمن بر اثر حملات عربستان و تداوم محاصره این کشور توسط ائتلاف عربی در آستانه یک «قحطی» بزرگ قرار دارد و بیش از ۷۵ درصد مردم این کشور یعنی نزدیک به ۲۲ میلیون نفر یمنی شدیدا به کمک غذایی فوری نیاز دارند. وی در ادامه افزود: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار کودک نیز در یمن دچار سوءتغذیه شدید هستند .

وی با اشاره به گزارش یونیسف، شمار تلفات کودکان یمنی را شش هزار نفر برشمرد و افزود: آتش بس در یمن ثبات ندارد از همین رو شاهد شلیک گلوله های توپخانه، خمپاره، پرتاب موشک و بمباران های هوایی هستیم.مدیر اجرایی سازمان جهانی «آکسفام» افزود: حملات ائتلاف سعودی به یمن و تخریب زیرساخت ها نیز به طور بی سابقه ای سبب بروز انواع بیماری ها در این کشور شده است.

در چنین شرایطی، «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با هدف ایجاد پیشرفت درخصوص اجرای توافق آتش ‌بس در شهر بندری «الحدیده» وارد «صنعا» شد تا با مقامات انصار الله دیدار کند.

در همین حال، «معین شریم» دبیر کل دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد:«منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن هیچ جایی در روند حل سیاسی بحران این کشور نخواهد داشت.سرهنگ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در اظهاراتی گفت : مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در ۴۸ساعت اخیر، ۳۰۶بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.

«محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن نیز در سخنانی مهم اعلام کرد: نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانسته اند تسلیحات و تجهیزات دفاعی خود را پیشرفته کنند و یمن در آینده نزدیک از «مرحله دفاعی» وارد «فاز تهاجمی» خواهد شد.

العاطفی تصریح کرد: دشمن متجاوز در سایه ایستادگی‌ها و همبستگی ملت یمن و حمایت آنها از نیروها و نظامیان ارتش و کمیته‌های مردمی هرگز به اهداف و جاه‌طلبی‌های خود نخواهد رسید و این نیروها سراسر کشور را از اشغال متجاوزان پاکسازی خواهند کرد تا پیروزی یمن تکمیل شود.وی ادامه داد: بر اساس توافق‌نامه‌های سوئد خواستار صلح شدیم اما دشمن از این توافق‌نامه برای آمادگی جهت حمله به الحدیده و فراهم کردن سلاح‌های متنوع سوءاستفاده کرد.

در تحولات میدانی نیز، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله یمن دو فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1» را به محل استقرار مزدوران سعودی در مناطق «عسیر» و «جیزان»، در جنوب عربستان شلیک کرد. یک منبع نظامی یمن به شبکه خبری «المسیره» گفت : این موشک ها دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت کرده اند.

از سوی دیگر، مزدوران سعودی نیز بار دیگر شهر بندری «الحدیده» یمن را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار دادند. همزمان با حملات توپخانه ای مزدوران، جنگنده های متجاوز سعودی نیز بر فراز آسمان «کیلومتر ۱۶» یمن به پرواز درآمدند.

نظر شما