شناسهٔ خبر: 30774174 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست وزارت بهداشت:

لزوم حرکت به سمت شفاف سازي نظام مالياتي

صاحب‌خبر -
لزوم حرکت به سمت شفاف سازي نظام مالياتي
خبرگزاري آريا- سرپرست وزارت بهداشت: بايد به سمت شفاف سازي نظام مالياتي و جلوگيري از فرار مالياتي حرکت کنيم، اما اين مهم براي همه قشرهاست.
به گزارش خبرگزاري آريا، سعيد نمکي در حاشيه دومين اجلاس مديران کل بيمه سلامت کشور افزود: نبايد يک قشر مرجع مانند جامعه پزشکي را مورد هجمه قرار داد، بايد بدانيم که ‏نبود شفافيت در پرداخت ماليات و...، براي همه قشرهاست و نمايندگان مجلس نيز براي بالا بردن درآمد‌هاي دولت و ايجاد شفاف ‏سازي در ابتدا ذهنيت را روي پزشکان بردند اين در حالي است که پزشکان خدمتگذار کم نيستند و افرادي بودند که در سخت‌ترين ‏شرايط جنگ تحميلي خدمت کردند.
وي گفت:‏ نبايد فقط روي قشر پزشکان اصرار کنيم، زيرا مردم فکر مي‌کنند فقط يک قشر خطاکار وجود دارد. بايد به سمت پيشگيري از فرار ‏مالياتي همه قشر‌ها و جلوگيري از قاچاق برويم. ‏
نمکي درباره رقم فرار مالياتي 6 هزار و 700 ميلياردي پزشکان افزود: رقم فرار مالياتي را که اعلام شده است نه تاييد مي‌کنم و نه اصلا ‏با آن آشنايي دارم.
وي گفت: آنچه ‏امروز بايد بيش از هرچيزي به آن توجه کنيم اين است که همه ما بايد در وزارت بهداشت و سازمان بيمه سلامت و ساير سازمان‌هاي ‏بيمه‌گر به يکديگر در راستاي استقرار زيرساخت‌هاي مقدماتي کمک کنيم، طي روز‌هاي اخير در استان‌هاي گلستان و مازندران به دنبال ‏استقرار نظام ارجاع و پزشکي خانواده بوديم، زيرا فکر مي‌کنيم اگر اين زيرساخت‌ها اجرايي نشود، هرچقدر پول در اين حفره بريزيم، ‏پُر نخواهد شد. ‏
نمکي افزود: به علت حضورم در سازمان برنامه و بودجه با دوستان در آن زمان برنامه‌هاي مفصلي را تدوين کرديم و راهکار‌هايي ‏در نظر گرفتيم. کسري‌هاي فراواني وجود داشت که تلاش کرديم فاصله بين منابع و مصارف و عقب ماندگي‌ها را جبران کنيم.
وي گفت: در ‏سال جاري نيز تلاش مي‌کنيم با تخصيص درست منابع و از پولي که از محل صندوق توسعه ملي براي بدهي‌هاي بيمه سلامت هزينه ‏مي‌شود، فاصله‌ها را کاهش بدهيم. ‏
سرپرست وزارت بهداشت افزود: فهرست دارو‌هاي پوشش بيمه‌اي نيز بايد بازنگري شود تا دارو‌هايي که توليد داخل هستند اولويت ‏اول باشند.
وي گفت: سازمان‌هاي بيمه‌گر بايد بتوانند به سمت خريد راهبردي در همه خدمات سلامت حرکت کنند. ‏
سرپرست وزارت بهداشت افزود: به همه همکارانم توصيه کردم در هيچ کدام از تصميم‌ها نبايد هيچ دردمند و نيازمندي مورد غفلت واقع شودزيرا همه ‏حرکات ما بايد در راستاي پاسخگويي به نياز مردم مستحق و دردمند باشد.
وي گفت: تلاش مي‌کنيم بيشترين سنگيني وزنه به سمت آن‌هايي برود که ‏مستحق گرفتن خدمات اوليه نظام سلامت هستند. ‏

نظر شما