شناسهٔ خبر: 30771161 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رزمايش قطع اينترنت در ايران/ قطع خدمات بانکي به سرورهاي خارجي

صاحب‌خبر -
رزمايش قطع اينترنت در ايران/ قطع خدمات بانکي به سرورهاي خارجي
خبرگزاري آريا- يکي از شرکت‌هاي ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اينترنتي خبر از اجراي رزمايش قطع اينترنت در کشور و نسبت به قطع برخي سرويس‌هاي مبتني بر کارت بانکي هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران پويا، نامه يکي از شرکت‌هاي ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اينترنتي حاکي از آن است که به‌زودي "رزمايش قطع اينترنت" به‌صورت مکرر در کشور برگزار خواهد شد تا ميزباني‌هاي داخلي و ميزان اتکا به اينترنت کاهش يابد.

در متن نامه اين شرکت آمده است:
«پيرو اطلاعيه صادره از شاپرک و بنابر اعلام پدافند غيرعامل کشور، به‌منظور رزمايش قطع اينترنت به‌اطلاع مي‌رساند، تمام سرويس‌هاي مبتني بر کارت در تاريخ 1397/11/7 از ساعت 10 تا 12 به‌مدت دو ساعت قطع خواهد بود.
در اين فرآيند تمام پذيرندگان داراي سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد.
بديهي است پس از پايان رزمايش تمامي سرويس‌ها به حالت عادي خود باز خواهند گشت.
در آينده نزديک اين رزمايش به‌تناوب تکرار شده و در نهايت تمامي پذيرندگاني که داراي سرويس خارج از کشور هستند از سرويس پرداخت خارج خواهند شد.
لذا پيشنهاد شده است نسبت به انتقال سرور خود به داخل کشور اقدام کنند».
سردار غلامرضا جلالي اواخر هفته گذشته و در حاشيه نشست مشترک هيئت رئيسه و کميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در اين نشست اعلام کردم که ما مي‌توانيم اينترنت ايراني ــ اسلامي داشته باشيم چنان‌که اروپايي‌ها، چيني‌ها و ديگر کشورهاي دنيا براي خود حريم زيرساختي، ‌موضوعي و معنوي تعريف مي‌کنند و اين ضرورت جدي و اساسي براي کشور ما نيز وجود دارد که اميدوارم به آن به‌طور جدي پرداخته شود.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل ادامه داد: مي‌توانيم اينترنت ايراني ــ اسلامي داشته باشيم که با حفظ تمام ارزش‌هاي ملي و اسلامي، خدمات، فرصت‌ها و زيرساخت‌هاي لازم را در اختيار مردم قرار دهد.
با توجه به متن اين نامه و اطلاعيه‌اي که از سمت شاپرک و پدافند غيرعامل به‌دنبال دارد، پيش‌بيني مي‌شود ساير شرکت‌هاي پرداخت هم به‌زودي چنين هشدارهايي را به مشتريان خود بدهند.

نظر شما