به گزارش مهر، فرنوش نوبخت با بیان اینکه خطوط متروی تهران برای سرفاصله دو دقیقهای طراحی شدهاند که تاکنون عملاً محقق نشده است، گفت: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیشنیازهای فنی است.
وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است، یادآور شد: اگر بتوانیم تعدادی از واگنهای مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، میتوانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.
نوبخت با بیان اینکه برای راهاندازی خط ۶ به چهار رام قطار نیاز داریم، گفت: اولویت شرکت بهرهبرداری برای به کارگیری قطار جدید، خط ۷ است، چرا که در حال حاضر این خط با فاصله حرکت هر ۱۵ دقیقه یک قطار سرویس ارائه میکند و برای کاهش آن به سه رام قطار نیاز داریم.
به گفته وی از ۷۰ واگن مترو که شامل ۱۰ رام قطار است، خرداد یا تیر ماه سال آینده یک رام آن وارد چرخه بهرهبرداری میشود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در صورت تامین قطار و افزایش تعداد قطارهای خط فرودگاه تعداد سرویسهای این مسیر نیز افزایش پیدا خواهد کرد، البته کاهش یک دقیقهای سرفاصله در خطوط ششگانه مستلزم تامین ۱۰ رام در خط ۱، هشت رام در خط ۲ و شش رام در خط ۴ است.
وی با اشاره به اینکه پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۳ و ۴ متروی تهران، این زمان در خط ۲ هم کاهش یافت، افزود: فاصله حرکت قطارها در خط ۳ تا دی سال ۹۶ هر ۱۸ دقیقه یک قطار در نیمه شمالی و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در نیمه جنوبی بود.
نوبخت گفت: از دی ۹۶ این فاصله را به ۹ دقیقه رساندیم و از شنبه هشتم ماه ۹۷ نیز با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیتها و شرایط عمرانی و فنی امکان اجازه میداد این زمان را به هفت و نیم دقیقه کاهش دادیم.
نظر شما