شناسهٔ خبر: 30736100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زن و شوهر سارق در استان لرستان به دام پلیس افتادند

R41450/P/S6,72/CT11

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان گفت: زن و شوهر سارق که در مراسم های فاتحه‌خوانی و عزاداری اقدام به سرقت و جیب‌بری می‌کردند دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ عباس نظری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دستگیری باند سرقت در استان اظهار داشت: حدود دو ماه گذشته بحث پرونده‌های سرقتی که به کلانتری و پلیس آگاهی واصل می‌شد گویای این بود که چند نفر در مراسمات فاتحه‌خوانی و تشییع‌جنازه‌ها اقدام به سرقت گوشی، وجوه نقدی و جیب‌بری می‌کردند که این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: دو نفر از این سارقان که زن و شوهر هستند ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار بودند که در این مراسمات اقدام به سرقت می‌کردند که شناسایی شدند و با تلاش و پیگیری‌های جدی کارآگاهان آگاهی محل سکونت این افراد در استان‌های هم‌جوار با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی و این افراد دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان عنوان کرد: تاکنون این دو سارق به 14 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و قطعاً سرقت‌های دیگری نیز در شهرستان‌های استان و استان‌های هم‌جوار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سرقت 15 میلیون تومان وجه نقد سرقت کرده بودند تصریح کرد: این زن و شوهر در مراسمات عزاداری شرکت می‌کردند به‌طوری‌که زن در میان جمعیت حضور می‌یافت و به خاطر سن و سال بالای وی ظاهری موجه داشت و شوهر نیز معمولاً داخل خودرو قرار داشت و در زمان تشییع‌جنازه که افراد در زیر تابوت قرار می‌گرفتند به‌طوری‌که بیشتر سرقت‌ها توسط آقایان و در زیر تابوت انجام‌شده است.

نظری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود به شهروندان در این‌گونه مراسمات مراقب افراد غریبه باشند و اشیاء قیمتی و وجه نقد با خود حمل نکنند؛ این افراد توسط اعلامیه‌هایی که در سطح شهر الصاق شده بود متوجه برگزاری مراسمات شده و در مراسم شرکت می‌کردند و بلافاصله بعد از سرقت محل را ترک کرده و به محل زندگی خود می‌رفتند که باهمت و تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی توانستد این افراد را دستگیر کنند.

وی گفت: در هر مراسمی که شلوغی مکان باشد ممکن است این اتفاقات رخ دهد و اگر کسی اموالش سرقت شده می‌تواند به پلیس آگاهی مراجعه کند، چند روزی متهمان را در اختیارداریم بنابراین اگر افرادی شاکی هستند و اموالشان به سرقت رفته می‌توانند مراجعه و افراد را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان اظهار داشت: یک نفر دیگر که به‌صورت جدا سرقت می‌کرد و معمولاً در مراسمات تشییع‌جنازه با توجه به شلوغی مکان اقدام به سرقت تلفن همراه می‌کرد نیز دستگیر شد، این فرد به 12 فقره سرقت اعتراف کرد و درمجموع این سه سارق تاکنون به 26 فقره اعتراف کرده‌اند.

وی افزود: یک نفر سارق نیز که از استان‌های دیگر به لرستان آمده بود به آرایشگاه‌های زنانه می‌رفت و تحت عنوان مشتری چندین سرقت کیف خانم‌ها را انجام می‌داد که این فرد نیز با هوشیاری پلیس استان دستگیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما