شناسهٔ خبر: 30702899 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

بسته حمایتی خانواده 5 نفره 300هزار تومان است

خانواده یک نفره 100 هزار، 2 نفره 150 هزار، سه نفره 200 هزار، چهار نفره 250 هزار و 5 نفره به بالا 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، خانواده یک نفره 100 هزار، 2 نفره 150 هزار، سه نفره 200 هزار، چهار نفره 250 هزار و 5 نفره به بالا 300 هزار تومان دریافت می‌کنند.

معاون اداری ـ مالی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت نخستین بسته حمایتی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خبر داد. به‌ گزارش ایسنا، رحیم اردلان با بیان اینکه کل رقم پرداختی دولت به سازمان تأمین اجتماعی برای اولین دوره بسته حمایتی به بیمه شدگان این سازمان ۱۴۵۰ میلیارد تومان است، گفت: این بسته حمایتی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی که درآمد زیر ۳ میلیون تومان دارند، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این افراد از طریق دیتای سازمان تأمین اجتماعی شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: رقم این بسته‌های حمایتی در حال حاضر به حساب تأمین اجتماعی واریز شده و از امروز به حساب بیمه شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

معاون اداری و مالی تأمین اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که تراکنش‌های مالی بانک مرکزی اجازه دهد، تمام بسته‌های حمایتی امروز به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود و در صورتی که تراکنش‌های مالی این اجازه را ندهد تا حداکثر فردا این بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تأمین اجتماعی واریز خواهد شد. وی در مورد بیمه شدگان آزاد واختیاری سازمان تأمین اجتماعی نیز توضیح داد: شمول این افراد برای دریافت بسته حمایتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها بررسی می‌شود. بعضی از صاحبان مشاغل آزاد واختیاری، کارفرما یا صاحب کسب وکار جداگانه‌ای هستند و ممکن است از ردیف دریافت‌کنندگان بسته حمایتی حذف شوند. رنج حقوقی این فراد متغیر است و احتمال حذف آنها وجود
دارد.

سامانه #۴*۴* برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی
معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی در ادامه از فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان خبر داد و گفت: افراد تحت پوشش با استفاده از این سامانه می‌تواند متوجه شوند چرا بسته حمایتی را دریافت نکردند. اردلان با بیان اینکه کلیه افرادی که از تاریخ اول فروردین تا مهر ۹۷ حق بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، مشمول این بسته حمایتی می‌شوند، افزود: به این ترتیب اگر فردی بعد از مهر ماه جز مشمولان بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته باشد، مشمول دریافت بسته نخواهد شد. همچنین در صورتی که طی این مدت ۷ ماهه برای مدتی خللی در پرداخت بیمه این افراد ایجاد شده باشد، مشکلی در دریافت بسته حمایتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این بسته حمایتی مانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، اظهار کرد: این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال، دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سه نفره دو میلیون ریال، چهار نفره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون ریال است.

به گفته وی، افرادی که حق بیمه بیکاری از سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند نیز مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شوند. همچنین در خانواده‌هایی که سه نفر مشمول بسته حمایتی باشند، یا بازنشسته، تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و... باشند نیز تنها مشمول دریافت «یک» بسته حمایتی خواهند

بود. او ادامه داد: بسته حمایتی مذکور مانند یارانه‌ها قابل برداشت است و خانواده‌ها می‌توانند هرچه تمایل داشتند با آن تهیه کنند. اردلان با بیان اینکه سامانه ۱۴۲۰ نیز آماده پاسخ به سؤالات بیمه شدگان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: سامانه‌های مذکور صرفاً برای اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی است و امکان پیگیری برای دریافت مجدد بسته از این طریق وجود ندارد.

منبع:ایرنا

نظر شما