شناسهٔ خبر: 30682572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتخابات بايد نخبه ها را بر مسند کار آورد

صاحب‌خبر -
انتخابات بايد نخبه ها را بر مسند کار آورد
خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: انتخابات بايد بتواند نخبه ها را بر مسند کار آورد ، در غير اين صورت مردم سالاري ما با غربي ها هيچ تفاوتي نخواهد داشت.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: حالا که به برکت انقلاب اسلامي از مرحله نداشتن انتخابات گذشته ايم، وظيفه بزرگ ما اين است با انديشيدن تدابيري علاوه بر تضمين سلامتي انتخابات ، حاصل آن را به گونه اي رقم بزنيم که مجلس عصاره فضايل و توانمندي هاي ملت باشد.
وي با بيان اينکه جاي تاسف است اکنون به جاي مطالب مهم و خطير ، مسائلي مانند استاني شدن انتخابات مطرح مي شود، اظهار داشت: موارد مهم بايد در طرح جامع انتخابات لحاظ شود و گرنه انتخابات در تراز انقلاب اسلامي نخواهد بود.
او به تصميم دولت مبني بر ارائه لايحه جامع انتخابات تا 2 هفته آينده به مجلس اشاره کرد و گفت: شايسته است همه نخبگان و کارشناسان در آسيب شناسي انتخابات و رساندن آن به تراز انقلاب اسلامي تلاش کنند.
وي افزود: در لايحه بايد آورده شود که نماينده حق عزل و نصب و يا دخالت در عزل و نصب مديران را نداشته باشد چرا که مديريت ، حساس ترين موضوع در شکست و عقب ماندگي و يا پيشرفت کشور است و تمام کشورها با مديريت موفق به جايي رسيده اند و يا با مديريت نالايق تباه شده اند.
او ادامه داد: امکان دخالت نماينده در عزل و نصب ها جريان عظيم چاپلوسي و تملق را در جامعه به راه مي اندازد و افراد متملق به اميدي که شايد در آينده به نوايي و مقامي برسند، به ستادهاي نامزدهاي انتخابات رفت و آمد مي کنند.
وي افزود: دادن اين حق به نمايندگان همچنين باعث مي شود معاملات بزرگ انجام گيرد و از حالا فرماندار ، بخشدار و رييس دانشگاه تعيين مي شود.
امام جمعه اردبيل همچنين اظهار کرد: باز بودن دست نماينده در عزل و نصب مديران شايسته سالاري را به هم مي زند ، انگيزه براي تلاش صحيح براي پيشرفت را از بين مي برد ، باعث پرورش انسان هاي متملق و چاپلوس شده و سبب صرف بيت المال در مسير شخصي مي گردد.
وي افزود: انتخابات کشور ما برخلاف بسياري از کشورها مهندسي شده نيست و به معناي واقعي انتخابات است يعني نتيجه بطور کاملا پيش بيني شده نيست.
امام جمعه اردبيل همچنين در بخش ديگري از خطبه ها گفت: سخنگوي وزارت کشور اعلام کرده لايحه تقسيمات کشوري تقديم دولت شد و در آن 20 پيشنهاد براي تاسيس شهر ، بخش و شهرستان جديد به هيات دولت ارائه شده است.
وي از نمايندگان و از مديريت ارشد استان خواست از حق اين استان در تبديل تعدادي از شهرها از جمله اصلاندوز ، هشتجين ، جعفرآباد ، انگوت ، رضي ، هير و آبي بيگلو که قابليت تبديل شدن به شهرستان را دارند، دفاع کنند.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها به مناسبت روز جهاني مسلمانان آذري گفت: 19 ژانويه نقطه عطفي در تاريخ ايران و آذربايجان است در چنين روزي اهالي مسلمان آذربايجان با اظهار تعلق به وطن مادري و تاريخي و به هويت ديني خود سيم خاردارها را شکسته و با اشک شوق پا به خاک پاک ايران اسلامي گذاشتند و ثابت کردند حتي تبليغات 200 ساله ابرقدرت ها در اصل و اساس آنها تاثيرگذار نيست.
وي همچنين از شهداي 20 ژانويه که شهداي استقلال آذربايجان هستند، تجليل کرد.
6019/6018
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما