شناسهٔ خبر: 30625864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تنظیم لایحه برای "قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری تهران"

R1491/P/S2,25/CT11

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بندی در لایحه برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهری درباره پولی شدن برخی معابر شهر تهران گفت: در این بند مقرر شده تا برای قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری لایحه‌ای تنظیم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری  تسنیم؛ محسن هاشمی رفسنجانی در پایان نوبت صبح جلسه یکصدوپانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از ماده 44 تا 54 لایحه برنامه سوم 5 ساله شهرداری تهران را بررسی کردیم که مجموعا حدود 10 ماده بود و در این مواد مباحثی نظیر حمل و نقل عمومی، شهرسازی و ... مطرح شده بود همچنین بحث درآمدزایی از معابر، زیرساخت‌ها و پارکینگ‌های شهری در این مواد مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران درباره بند 5 ماده 54 لایحه برنامه 5 ساله سوم توسعه شهری که درباره پولی شدن برخی معابر شهر تهران بود و پیشنهاد حذف آن به تصویب نرسید، متذکر شد: در این بند مقرر شده تا برای قیمت‌گذاری استفاده از زیرساخت‌های شهری لایحه‌ای تنظیم شود و بنابراین این موضوع نیاز به تصویب شورای شهر تهران دارد و شهروندان نباید با تصویب این طرح نگران شوند.

هاشمی بیان کرد: برخی از اعضای شورای شهر تهران با مطرح شدن این بند این احساس را داشتند که نکند آقای پورسیدآقایی (معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) این بند را مطرح کرده‌ تا بعد بتوانند استفاده از معابر و تونل‌های شهری را پولی کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز یک بند هم از لایحه سوم توسعه شهری تهران حذف شد که مبتنی بر پرداخت قیمت تمام شده بلیط حمل و نقل همگانی بود اما این بند حذف شد و قرار است مسافر یک سوم هزینه بلیط را پرداخت کند و یک سوم با دولت و یک سوم دیگر با شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

نظر شما