شناسهٔ خبر: 30621575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

برنامه سفر ظریف به اقلیم کردستان

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل، اظهار کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که روز یکشنبه به منظور تعمیق هرچه بیشتر روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق رهسپار بغداد شده، در رأس هیأتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی  امروز  سه شنبه به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق سفر می کند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان  در مدت زمان اقامت خود در اربیل با مقامات ارشد کردستان عراق دیدار و گفت وگو می کند.

سرکنسول ایران در اربیل با تأیید این مطلب که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از انجام دیدارهای سیاسی و اقتصادی خود در اربیل رهسپار سلیمانیه خواهد شد، بیان کرد: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اربیل در رأس هیاتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی و با همراهی فعالان حوزه تجاری و بازرگانی و مدیران شرکت های فنی و مهندسی به اقلیم کردستان، نشان از اهمیت ویژه این منطقه برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: همایش بررسی راهکارهای توسعه روابط دوجانبه اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که با حضور مقامات، تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی در اربیل برگزار می شود، مورد توجه ویژه وزیر امور خارجه کشورمان خواهد بود.

سرکنسول کشورمان در اقلیم کردستان در ادامه صحبت خود،گفت: با توجه به اینکه حدود سه میلیارد دلار  واردات عراق از کشورمان از طریق گذرگاه های مشترک با اقلیم کردستان انجام می شود، درنتیجه  دومین نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی طرفین در سال جاری از بدو ورود هیأت به اربیل در محل اتاق بازرگانی اقلیم آغاز بکار خواهد کرد و مقامات اقتصادی در جلسه ای رو در رو، زمینه های ارتقای سطح روابط را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

سرکنسول ایران در اربیل  اضافه کرد: البته همایش اقتصادی بزرگی نیز بعدازظهر روز سه شنبه در سلیمانیه بدین منظور برگزار خواهد شد.

عبادی افزود: سفر ظریف به اقلیم کردستان عراق همچون گذشته منشاء خیر و برکت و ارتقای سطح روابط فی مابین خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما