شناسهٔ خبر: 30621554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوري مالکي با ظريف ديدار کرد

صاحب‌خبر -
نوري مالکي با ظريف ديدار کرد
خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - `نوري مالکي` نخست وزير اسبق عراق با `محمدجواد ظريف` وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش ايرنا، مالکي دبيرکل حزب الدعوه و رهبر ائتلاف دولت قانون، دوشنبه شب با حضور در سفارت ايران در بغداد، با رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو کرد.
دو طرف در اين ديدار در خصوص آخرين تحولات روابط دو کشور و نيز مسائل منطقه رايزني کردند.
اين ديدار در ادامه ملاقات هاي وزير امور خارجه کشورمان و رهبران و شخصيت هاي
مختلف عراق در طول حضور ظريف در بغداد صورت مي گيرد.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بعدازظهر يکشنبه در راس يک هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي وارد بغداد شد و طي دو روز حضور در پايتخت عراق با `عادل عبدالمهدي` نخست وزير، `برهم صالح` رئيس جمهوري، `محمد الحلبوسي` رئيس پارلمان، رئيس و اعضاي دو فراکسيون بزرگ پارلمان به رهبري `سيد عمار حکيم` و `هادي عامري`، جمعي از شخصيت هاي سياسي، دبيرکل جنبش اسلامي نجباء و نمايندگان اقوام و اديان مختلف اين کشور ديدار و گفتگو کرد.
عصر روز دوشنبه همچنين `اياد علاوي` نخست وزير اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنيه و `سليم الجبوري` رئيس پارلمان سابق و از ديگر رهبران اين ائتلاف با حضور در سفارت ايران با وزير امور خارجه کشورمان ديدار و گفتگو کردند.
ظريف روز سه شنبه عازم اربيل و سليمانيه مي شود تا با مقامات اقليم کردستان عراق ديدار و گفتگو و همچنين در همايش اقتصادي مشترک دو کشور در سليمانيه شرکت کند.
سفر به کربلا و نجف و شرکت در يک همايش تجاري مشترک ديگر در شهر کربلا از ديگر برنامه هاي سفر چهار روزه وزير امور خارجه به عراق است.
خاورم *2*380*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما