شناسهٔ خبر: 30558991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

براي جلوگيري از خاموشي، بايد سه هزار مگاوات صرفه‌جويي کنيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير از رشد هشت هزار مگاواتي پيک مصرف برق در سال 98 خبر داد و گفت: حتي اگر وزارت نيرو موفق به اجراي کامل برنامه خود در ساخت پنج هزار مگاوات نيروگاه شود، براي جلوگيري از خاموشي بايد سه هزار مگاوات هم کاهش مصرف داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمودرضا حقي فام روز شنبه در مراسم تکريم و معارفه مديران عامل شرکت توزيع برق استان کرمانشاه افزود: کاهش سه هزار مگاواتي مصرف برق به معني صرفه جويي 2 ميليارد دلاري است.
به گفته وي ، براي اين ميزان صرفه جويي در مصرف برق بايد از همه دستگاه ها و نهادهاي کشور کمک بگيريم.
حقي فام با اشاره به افزايش تغييرات اقليمي و حوادث طبيعي در کشور گفت: ما بايد همزمان با کاهش خاموشي در زمان حوادث، به سمت افزايش پايداري شبکه حرکت کنيم.
او در اين زمينه به محدوديت‌هاي منابع مالي هم گريزي زد و گفت: راهي جز حرکت به سمت شيوه ها و فناوري هاي نو در حوزه هاي فني و غيرفني نداريم زيرا روش هاي سنتي هزينه ها را افزايش داده است.
معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير در باره ميزان تلفات برق در کشور هم گفت: طي چهار سال گذشته ميزان تلفات از 15.6 به 10.3 درصد کاهش يافته که ارزش مالي هر درصد آن سالانه 250 تا 300 ميليارد تومان است.
حقي فام همچنين سياست جديد وزارت نيرو در داخل شهرها را انعقاد تفاهم نامه با شهرداري ها عنوان و اظهار کرد: ما از همکاري و مشارکت شهرداري ها براي توسعه زيرساخت هاي برق و زميني کردن شبکه استقبال مي‌کنيم و اميدواريم استانداري ها در ايجاد زمينه اين توافق همکاري کنند.
او شرکت توزيع برق استان کرمانشاه را در زمينه GIS (کاربردهاي سيستم اطلاعات جغرافيايي) سرآمد کل شرکت هاي کشور عنوان کرد و از همه پرسنل اين شرکت خواست که با همگرايي و حمايت از مديرعامل جديد زمينه توسعه و خدمت رساني بيشتر آن را فراهم کنند.
در اين مراسم اميدعلي مرادي از معاونان شرکت توزيع نيروي برق استان کرمانشاه به عنوان مديرعامل جديد اين شرکت منصوب و معرفي و از تلاش‌ها و خدمات عليمراد مرادي مجد مديرعامل سابق اين شرکت هم تقدير شد.
استان 2 ميليون نفري کرمانشاه حدود 760 هزار مشترک برق دارد که 630 هزار مورد آن خانگي، بيش از 25 هزار مشترک عمومي و بيش از 10 هزار مشترک کشاورزي و صنعتي هستند و بقيه مشترکان هم در «ساير مصرف و روشنايي معابر» تعريف مي شوند.
تمامي شهرها و روستاي استان (غير از روستاهاي خالي از سکنه يا داراي کمتر از سه خانوار) به شبکه توزيع برق متصل هستند.
7444/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما